Antiwarez

Tento web se věnuje zamyšlením nad Warezem (zda je opravdu výhoda mít stažené hry atd.), ale věnuje se také programům zdarma, internetu, možná autům.

Archiv: Červen, 2007

Chevrolet Impala 1967

Sobota 30. Červen 2007

Už to také bude asi déle než jeden rok, ale stále jsem na to nezapomněl. Na co vůbec? Na to, jak jsem se vracel z projížďky na mém 8 letém horském kole od značky Favorit, což zatím není podstatné, podstatné je to, že jsem už byl blízko mého domova a na jedné křižovatce jsem se postavil za jedno velice mohutné vozidlo, které jsem zdálky nepoznal. Až při bližším setkání jsem zjistil, že se jedná o Chevrolet Impala. Jel se mnou i můj bratr, oba jsme trošku udiveně koukali, odkud že se toto vozidlo vzalo a přáli jsme si, aby ta červená na semaforu trvala trochu déle a my si mohl tento skvost lépe prohlédnout.

Po chvíli padla zelená a tento stroj se s lehkým “zabubláním” motoru rozjel a bez jakékoli námahy se začal vzdalovat a ujel. Doma jsem sedl k internetu a začal jsem hledat nějaké podrobnější informace o tomto vozidle a zjistil jsem, že první Impala objevuje v roce 1958 a prakticky v každém dalším roce se objevuje nová trochu pozměněná verze, takže mi dalo nejdříve velice dost práce zjistit, kterou že jsem to viděl verzi a přišel jsem na to, že ta “moje” bude z roku 1967 plus mínus rok.

Chevrolet Impala v letech 1965-1970 dostával motorizaci: řadový šestiválec s objemem válců 250 kubických palců (asi 4,1l, výkon byl kolem 155 koní), dále vidlicový osmiválec s objemem 283 kubických palců (asi 4,6l, výkon se pohyboval mezi 195 koni-220 koni), další byla také V8 s 307 kubickými palci (asi 5,0l s výkonem od 115 koní do 200 koní), další je V8 s objemem 327 kubických palců (asi 5,4l, výkon 250-375 koní), dále V8 s 350 kubickými palci (asi 5,7l s výkonem mezi 250-350 koni), dále motor V8 s objemem válců 396 kubických palců (asi 6,5l, výkon od 265 koní do 425 koní) a úplně posledním motorem Impaly je opět V8 tentokrát s objemem válců 427 kubických palců (asi 7,0l, výkon se pohybuje v rozmezí 335 koní a 425 koní). V těchto Chevroletech se objevují převodovky manuální se třemi nebo čtyřmi stupni a také převodovky automatické. Karoserie těchto vozů mohou být dvoudveřové a to buď convertible (kabriolet), nebo coupe (kupé) a také hardtop (s pevnou střechou), dále karoserie mohou být čtyřdveřové a to hardtop, sedan a station wagon (takové “kombi”).

Jinak když se ještě vrátím k tomu pocitu, jak jsem toto auto spatřil, je to velice nezapomenutelný okamžik. Mě vždy takováto silná, mohutná americká auta fascinovala. Někdo řekne, že taková auta jezdí jenom dopředu a mají hroznou spotřebu, je to pravda, ale musíme vzít v potaz, že tato auta byla postavena v Americe, kde mají široké dlouhé silnice a benzin tam také moc nestojí. Mě vždy fascinovalo, že ta auta vypadají velice normálně (alespoň v Americe, ale ani v evropských zemích se těchto vozů moc lidí nevšimne) a přitom v nich dřímá docela velká síla a také se mi líbí, s jakou lehkostí se dokáží rozjíždět a pohybovat a hlavně ten jejich poklidný “bublající” zvuk, který se dokáže v mžiku přeměnit ve vyšších otáčkách na řev, který dokáže na sebe upoutat velikou pozornost. Chevrolet Impala, který jsem potkal na semaforu, mimo jiné bylo to v Kladně (kdo by nevěděl které Kladno, protože jsou dvě, tak je to Kladno položené blízko hlavního města Prahy ve Středočeském kraji), jsem pak spatřil na Hlavní třídě v Kladně, kde bylo v jedné ulici zaparkováno, tak jsem si ho lépe prohlédl, ale pak už jsem ho nikdy nespatřil jako většinu neobvyklých vozů v Kladně.

Zde se pokusím o jakési přiblížení tohoto vozu fotografiemi, které jsem ovšem nevytvořil já, protože jsem s sebou na kole neměl jaksi žádný fotoaparát a ani to nejsou fotografie toho dotyčného vozu, který jsem viděl.

Impala
impala
Impala

Rubrika: Auto-moto | Bez komentářů »

Generally

Sobota 30. Červen 2007

Po delším čase jsem se rozhodl, že zde uveřejním nějaké menší info o velice jednoduché avšak zábavné hře, za kterou nic nemusíte platit. Touto hrou je Generally. Jedná se o závodní hru, ve které vidíte všechno dění ze shora a z jedné pozice.

Grafické propracování je velice jednoduché, ale zaručuje plynulost hraní prakticky na většině dnešních PC. Standardně se ve hře vyskytují nějaká základní vozidla, která mohou mít podobu formulí, náklaďáků, trojkolek, jednokolek (velice zvláštní vozidlo) atd., další se dají stáhnout z internetu a hra obsahuje také nějaké tratě, které jsou velice různorodé a obsahují různé povrchy, ať je to asfalt, bahno, písek, sníh či tráva.

Ovšem největším lákadlem by měl (mohl) být editor tratí, takže pokud máte původní tratě rychle projeté, nebo vás vůbec nebaví, můžete si vytvořit tratě vlastní (s tímto editorem si vždy velice vyhraji). Jinak tratě si také můžete stáhnout z internetu.

Dále si ve hře můžete nastavit úroveň protivníků, míru spotřeby paliva, kterou má mít vozidlo, nebo opotřebení pneumatik, a dokonce zničení vozu, ale tyto možnosti si můžete úplně vypnout, ale na druhou stranu s nastavenou spotřebou motoru nebo opotřebením pneumatik je to docela zábavné závodění.

Jinak k editoru, když si chcete postavit svoji trať, tak si vymyslete jak má být ta plocha velká, jak má být vodnatá, zvolte si průjezd tratí, aby bylo poznat, kudy se povede závod. Dále musíte umístit kontrolní body na trať (mám pocit, že poslední kontrolní bod, který umístíte, se v závodě objeví jako start/cíl), kontrolních bodů můžete mít kolik chcete, ale musí tam být. Dále musíte zvolit dráhu/stopu, po které se budou pohybovat protivníci a každá mapa musí obsahovat pitstopy (místo pro dotankování paliva, opravu vozidla, výměnu pneu) a také takzvanou pit stopu pro protivníky, ta ale není totožná se závodní stopou, stopa pro pity má zvláštní kolonku a nemusí souhlasit se závodní stopou, pouze by na ní měla navazovat.

. Tato hra není vůbec novinkou, už existuje delší dobu, ale já jsem si řekl, že jí uvedu, protože když mě “chytne”, tak ji hraji docela dlouhou dobu. Tato hra může velice jednoduše pobavit.

Odkaz na jeden český web: Generally

Rubrika: Hry | Bez komentářů »

Čínské telefony - CECT FG525, Noria T688, K998, Haier Sterling, Hualong IP2000

Středa 20. Červen 2007

Poslední dobou trochu sleduji příchod nových a nových telefonů a překvapuje mě, že se v poslední době objevují telefony se vznikem v jedné známé asijské zemi - Číně, přímo bych řekl, že se s nimi “roztrhl pytel”. V Číně se vyrábí hodně spotřebičů, ale firmy vymýšlející tyto spotřebiče mají základny i v jiných zemích, ale teď se budu věnovat mobilům, které vymyslely a vyrobily opravdu čínské firmy.

První telefon, který mohu jmenovat je CECT FG525, je to mobil vysouvací konstrukce na dobré úrovni. Do telefonu se dají vkládat paměťové karty microSD. Telefon se dá ovládat také pomocí dotykového displeje, má i stylus, stylus je tak trochu divný, teleskopický, tenký, špatně se s ním přístroj ovládá. FG525 dokáže zaznamenat i zvuk, přehrát hudbu v MP3 nebo natočit video, samozřejmě dokáže i fotit, rozlišení fotoapartátu je 1,3 Mpix, což není extra rozlišení a navíc fotografie nejsou moc kvalitní, ale použití jako “obrázkovač” je možné. Ale má trochu na naše poměry docela nelogické a složité ovládání. Nakonec se telefon dá zakoupit i v ČR za asi 4500 Kč.

Dále se zmíním o mobilním telefonu Noria T688 (opravdu je v názvu “r”), má podobný název jako známá finská mobilní značka, protože by vzhledem mohla některý telefon od známé značky připomínat, konkrétně přístroj N…A N73. Tento telefon je specifický tím, že v něm můžete používat 2 SIM karty, avšak ne najednou. Změnu SIM můžete učinit v nastavení, reset a přepnutí telefonu na druhou SIM trvá kolem 15 s. Noria je klasické konstrukce, obsahuje 2 Mpix digitální fotoaparát, ale telefon nemá ostření, takže fotky opět nejsou zas takové valné kvality. Telefon obsahuje 512 MB paměti, dodává se i paměťová karta 256 MB (microSD), přístroj k PC připojíte pomocí USB kabelu (dodávaný) a telefon umožňuje Mass Storage, není ovšem obsažen žádný software. K Norii se také dodávají dvě baterie (Li-lon 900 mAh každá), telefon má na jednu baterii slušnou výdrž, bez použití multimediálních funkcí by mohl vydržet kolem 5 dní (také se nabíjí přes USB v PC). Telefon má malé jednoduché menu, ke hrám je tu Java a připojit se můžete i na WAP. K Norii dostanete průměrná sluchátka na přehrávání formátů MP3, WAV, AAC, WMA, můžete ovšem poslouchat i přes vestavěný reproduktor, naladit si můžete i FM rádio, ze kterého se dá nahrávat. Video můžete shlédnout ve formátu 3GP a MP4. Noria T688 se také dá nakoupit v ČR za asi 5 tisíc Kč.

Další čínský stroj umí pracovat dokonce se třemi SIM kartami, ale narozdíl od předchůdce to umí najednou. Jde o K998. Jako předchůdce napodobuje také známou finskou značku, tentokrát model N…A N70. Zavolat si můžete ve čtyřech pásmech GSM. Telefon se dá ovládat dotykově, má digitální fotoaparát s rozlišením 1,3 Mpix, avšak s možnou softwarovou emulací 2,0 Mpix (této funkci moc nevěřím), fotit můžete i druhým VGA objektivem, ale mobil nepodporuje videohovory. Telefon má standardně Bluetooth 2.0, GPRS (10. třídy), na poslech vlastní dokonce čtyři “repráčky” a také se dokáže dobíjet přes USB v PC. Paměť se jako u předchůdce dá rozšířit paměťovými kartami microSD. Ale oproti předchůdcům je tento prodejný pouze v Číně za další myslím skvělou cenu a to v přepočtu okolo 4 tisíc Kč.

Mobilní telefon Haier Sterling se na první pokus pokouší o zaujmutí velkou zrcadlovou plochou přes celý displej, ale i přes klávesnici. Telefon standardně jako jeho čínští kamarádi přehrává MP3, AAC nebo WMA, má také “modrý zub” verze 1.2 a podporuje USB 2.0, Fotit můžete 1,3 Mpix fotoaparátem, pro fotografie je v mobilu obsažena 128 MB paměť opět rozšiřitelná microSD kartami. Zavolat si můžete ve třech pásmech GSM (900/1800/1900 Mhz), Sterling také umí GPRS a baterii můžete ,jako u už zmíněných čínských přístrojů, nabíjet přes USB. Telefon se ze začátku bude prodávat v USA asi za přibližně 4200 Kč (cena není oficiálně stanovena), do Evropy se možná dostane pak.

Nakonec se musím zmínit o vcelku zajímavé napodobenině ještě neprodávaného iPhonu, telefon dokonce má znak jablka jako Apple, avšak jablko na čínském Hualongu IP2000 není nakousnuté. Telefon se ovládá dotykově (jak jinak), má určitě jeden 2,0 Mpix objektiv pro pořizování fotek, údajně by měl obsahovat takovéto objektivy dva. Přehrává MP3, MP4, dokáže i wapovat. Použitelný je pouze ve dvou pásmech (900/1800 Mhz), k PC Hualong připojíte přes USB, jeho paměť se dá rozšířit kartami, jejichž typ je prozatím pro mě neznámý. Java hry si s ním nezahrajete, nezná Javu. Telefon zůstane také jen na čínském trhu za, pro mě, fantastickou cenu 2800 Kč.

Nejdříve jsem se z těchto telefonů dozvěděl o Hualongu, který mě velice překvapil a od té doby se snažím zaznamenat nějaké další kousky čínských tvůrců. Myslím si, že by si mohla Čína najít také v ČR nějaké kupce, protože ceny za tyto přístroje jsou velice lidové a čínské telefony by klidně mohly konkurovat na trhu ostatním telefonním značkám. Nejen že mají dobré ceny, oni mají zároveň vysokou výbavu. Čínských telefonů je samozřejmě více a nevznikly až teď, ale já jsem si vybral ty, které mě velice zaujaly a také ty, které by mohly nahradit i známější mobilní značky.

Rubrika: Mobilní koutek | 4 komentáře/ů »

Live For Speed S2 - skvělý automobilový simulátor

Úterý 19. Červen 2007

Už je to také delší doba, kdy jsem se poprvé dozvěděl o hře s názvem Live For Speed, ale jsem za to velice rád. Už nevím, kdy to bylo, ale v té době jsem hledal nějaké zajímavé automobilové simulátory, které ještě neznám a jakousi čirou náhodou jsem narazil na tuto hru. Při přečtení názvu jsem si řekl, že se někdo inspiroval od velice známé série závodních her, které jsou ovšem laděny spíše arkádově a u hry Live For Speed bylo napsáno, že to má být skvělý a realistický automobilový simulátor, což se někdy psalo také u té známější automobilové série.

Tak jsem si stáhl plnou hru Live For Speed, která byla opravdu plná verze, ale jen pro ty, kteří si ji zaplatili, já jsem si ji nezaplatil, tak jsem měl vlastně demo. Při spuštění a nastavování hry jsem nastavil ovládání hry na klávesnici, klasicky na šipky atd. Jenomže co se nestalo, při závodu jsem se rozjel docela dobře, ale jakmile přišlo na zatáčku, tak jsem měl veliký problém, protože volant se může ve hře otáčet o více než standardních 45 stupňů na každou stranu a teď to nevím přesně, ale myslím si, že to přesně jde o 360 stupňů na každou stranu, což už ukazuje na opravdový simulátor a na klávesnici to bylo docela těžké ovládat. Dále jsem zkusil vyhledat informace o hře a podívat se, jak hra jde lépe nastavit a zjistil jsem, že pokud nemáte volant, je nejlepší mít plyn a brzdu na klávesnici a ovládání zatáčení na myši a opravdu jsem zjistil, že je to nejlepší možnost.

Postupem času jsem si hru zamiloval a hrál jsem ji docela často, dlouho jsem přemýšlel o koupi volantu na PC, který jsem si po delší době pořídil, ale to už jsem nehrál tu první verzi Live For Speed S1 (v označení se objevuje také písmeno, které označuje určitý patch hry - příklad: Live For Speed S1A, LFS S1B atd.), ale to už jsem hrál Live For Speed S2, ve které byla lepší grafická stránka, lepší vlastnosti vozů, možnost prasknutí pneumatik, větší vozový park, více tratí, což ovšem také nebylo vše náplní dema, museli jste si hru zakoupit pro využívání všech vymožeností.

Něco ke hře. Ve hře se objevují vozidla, která byste podle jejich názvů těžko hledali mezi reálnými vozy, vozidla si tvůrci totiž vymysleli, tratě taky, není ale vyloučeno, že vám některý vůz vzhledem, vlastnostmi, tvarem nepřipomene nějakou reálnou předlohu. Tvůrci se někdy inspirovali reálnými vozy, ale pozměnili jejich vzhled, vymysleli název, nepotřebují tedy žádné licence a vozy jsou svým způsobem originály.

Než vyjedete s vybraným vozem, můžete si vůz nastavit podle svého, změnit si můžete počáteční palivo v nádrži (ano, opravdu vám může dojít benzin, ale dá se při závodu natankovat v boxech), také si můžete nastavit podvozek - výšku, měkkost, tlak v pneumatikách a jejich druh, silový účinek brzd, rozložení brzdné síly více na “předek”, nebo na “zadek”, typ diferenciálu a mimo jiné si můžete do vozu naložit pasažéry (ženy nebo muže), nejvíce mohou být v autě kromě vás (řidiče) čtyři pasažéři (tři u nejmenších čtyřdveřových aut a jeden spolujezdec v autech typu coupe). Ti pasažéři tam nejsou jen tak na parádu, oni něco váží, váží kolem 70 kg, vy také, takže nastavení vozu jenom pro řidiče nemusí být stejně dobré než pro celkově 5 lidí. Při nastavování vozu máte možnost kontrolovat, jak se vůz zatěžuje při obsazení pasažéry, bez nich, dokonce i palivo něco váží.

V LFS S2 se vám také mohou zahřívat pneumatiky, takové střídmé zahřátí pneumatik zlepšuje jízdní vlastnosti, ale při větším zahřátí způsobeném kvůli častému prudkému brždění, projíždění zatáček smykem, nebo při rojezdech s prokluzováním kol, pneumatiky ztrácí přilnavost a při opravdu extrémním a nepřetržitém zahřívání může dojít až k prasknutí pneumatiky.

Tato hra je velice dobrý a věrný simulátor automobilových závodů, osobně si myslím, že je nejlepší, je to také proto, že hra není moc extra graficky náročná. Jinak nakonec upozorňuji, že tato hra se musí také platit a koupit si tuto hru můžete na českých stránkách věnovaných této hře. Také vím, že pokud si jakýmkoli způsobem v této hře odemknete všechna auta a tratě, tak je možná budete mít odemknutá, ale když budete chtít hrát LFS přes internet, hra se bude chovat jako demo. Protože při legální koupi této hry, vám bude přidělena licence a ta bude při připojení na server pro vlastníky plných verzí vyžadována, nikde jsem ještě nečetl o žádném obejití této ochrany, na server se můžete připojit i bez legální verze, ale hra se bude chovat jako demo, když se ale připojíte na server pro demoverze, tak tam někdy jezdí s prominutím blbci, kterým je úplně jedno, že třeba jedete závod podle pravidel a jezdí v protisměru a vráží do vás.

Odkazy na stránky: czechlfs.net a lfs.net

Rubrika: Hry | Bez komentářů »

Motorola Motofone F3 - nejlevnější mobil

Úterý 19. Červen 2007

Existují lidé, kteří za mobil zaplatí v dnešní době nemálo peněz a to třeba kvůli tomu, že chtějí mít vždy ten nejnovější mobil, nebo potřebují vždy ten nejlepší mobil s nejvíce funkcemi, nebo možná jsou ti, kterým drahý mobil někdo koupí a oni třeba ani nevědí, co nosí v kapse, anebo jsou také ti, kteří se třeba chtějí jen vytáhnout, že mají něco víc než ostatní. Nikoho nekritizuji, pouze popisuji, kteří lidé se mohou objevit a od každé skupiny jsem již takové lidi viděl.

V tomto článku ovšem nepůjde o drahý a skvěle vybavený mobil (i když, záleží na člověku a úhlu pohledu), ale půjde zde o (myslím si) ten nejlevnější a nejjednodušší mobil, co se dá v dnešní době sehnat. Jedná se o Motorolu Motofone F3 (dále jen Motofone). Jelikož je tento mobil bez “nadbytečných” funkcí, které první mobily neměly ani se nepočítalo, že by je mohly mít, tím myslím digitální fotoaparát a kamera, MP3 přehrávač, diktafon, operační systém atd., tak v tomto mobilu toho moc nebude, takže je velice lehký a tenký a tenkost v dnešní době znamená něco stylového. Takže i s tak levným mobilem se můžete cítit stylově.

Její průměr činí pouhých 9 mm, jedná se tedy o jednu z nejštíhlejších Motorol. Displej obsahuje vlastně jenom jednu barvu - černou, čísla a písmena jsou viditelná přes celý displej a vlastně i když ten daný znak nesvítí, je vidět obrys místa, kde se má zobrazit, takže písmenka nebo čísla jsou předurčena k tomu, kde se mají zobrazit. Zobrazování na displeji by se dalo přiřadit k normální kalkulačce s displejem, avšak znaky Motofone jsou velice velké a dobře čitelné. Síla baterie a signálu mají vlastní “okénka” nad displejem. Motofone obsahuje jednoduchý telefonní seznam - jedno číslo, jedno jméno - bez možnosti vyhledávání podle znaků. SMS zprávy se ukládají pouze do míst, která vám umožní vaše SIM karta a je viditelný pouze jeden řádek (celý telefon ani více řádků nemá). Motofone obsahuje také budík a dokáže upozornit na hovor 6 polyfonními melodiemi.

Často se o tomto mobilu hovoří jako o mobilu pro důchodce, jak se to vezme, displej je velice dobře čitelný, ovládání Motofonu zas tak jednoduché není, alespoň pro začátek. Jde mi o to, že si Motofone může koupit úplně každý, kdo chce opravdu jen MOBILNÍ TELEFON, to znamená, aby uměl VOLAT, také by mohl mít nějaký ten telefonní seznam, i když také ten seznam nemusí být nutností a aby uměl poslat nějakou tu SMS zprávu, i když starší lidé zprávy moc neposílají, ale tento telefon si přece nemusí pořídit jen starší lidé. Já tento telefon osobně nevlastním, protože jsem si zvykl na telefon s více řádky na displeji a používám v telefonu také nějaké programy, které tento neumí, ale úplně mě zaujalo, jak jednoduchý telefon může být a splňuje všechny podmínky telefonu - umí volat, někdo by mi mohl oponovat, že telefon, když nemá “foťák”, nemá “MPtrojku”, tak to není mobilní telefon. Jak není, je to telefon, když se zamyslíme nad slovem TELEFON. Ta nová zařízení (s digitálním fotoaparátem, MP3, operačním sytémem atd.), kterým se říká “MOBILNÍ TELEFON” bych pojmenoval jako “Multimediální zařízení s možností telefonovat navíc”. To je ovšem můj názor a když mi bude někdo oponovat, já budu oponovat také a názor nezměním.
Motofone se dá sehnat již za 1 tisíc Kč.

Motofone F3

Rubrika: Mobilní koutek | Bez komentářů »

Porsche 911/997 Turbo Cabrio

Úterý 19. Červen 2007

Teď jsem si právě přečetl informaci o vozidle značky Porsche, kterou si vzala do parády firma 9ff (proč asi ten název firmy?). Jedná se o kabriolet Porsche 911 typu 997, který je navíc osazen místo původního motoru s dvěma turby a obsahem válců 3,6l, větším motorem 4,0l a ta turba jsou vylepšena touto firmou.

Existují dvě výkonové verze. Ta “slabší” má “pouhých” 582 kW (asi 780 koní) a ta silnější dosáhne výkonu až 679 kW (kolem 910 koní), s tou první verzí se vám tachometr zastaví na hodnotě asi 382 km/h, respektive 392 km/h s verzí druhou, navíc druhá verze se vyšplhá na 100 km/h už za 3 sekundy, což docela ujde.

Navíc vůz obsahuje lepší vzduchové filtry, lepší vstřikovače paliva, upravené hlavy válců a také vylepšené výfukové potrubí. Zvenku se Porsche dočkalo lepších spoilerů na lepší odvod vzduchu a také karbonového krytu kufru. Porsche je to pěkné, ale zdá se mi, že i původní Porsche dokáže slušně uhánět, takže alespoň já bych neměl potřebu si tento vůz pořídit, protože bych byl rád i za původní verzi.

Porsche 911/997 Turbo Cabrio

Rubrika: Auto-moto | Bez komentářů »

Datový kabel Nokia 6030

Neděle 17. Červen 2007

Po koupi telefonu Nokia 6030 jsem sháněl kabel, kterým bych mohl udělat zálohu svých dat z mobilu a abych si mohl jiná stažená data do mobilu nakopírovat. Nejdříve jsem tento kabel dal vyhledat na internetu. Našlo mi to pár obchodů, kde tento kabel měli, ale při podrobném zkoumání konektoru telefonu mě a mé známé napadlo, že to vypadá jako zásuvka pro kabel mini USB, o kterém ale nebylo v návodu ani zmínky.

Vydal jsem se tedy po městě nejdříve do obchodů s mobily a ptal jsem se na datový kabel pro tuto Nokii, výsledkem bylo, že mi v některých obchodech řekli, že takový datový kabel vůbec neexistuje a v dalších mi řekli, že je to opravdu ten mini USB a že ho seženu v obchodech s PC technikou. Zašel jsem tedy do nějakého obchodu s PC technikou a ptal jsem se po mini USB kabelu, který by měl podobnou koncovku (opravdu jen podobnou!), ale po bližším zkoumání kabelu mini USB jsem zjistil, že kabel vůbec nepasuje do konektoru mobilu, stačilo mi vidět jenom to, že konektor mobilu má menší otvor než koncovka kabelu mini USB.

Poté jsem se rozhodl o objednání datového kabelu pro Nokii 6030 z internetu. Po asi 3 dnech mi kabel přišel, který opravdu pasoval a telefon na něj reagoval, na CD k němu přiloženém jsou obsaženy ovladače pro Windows, protože ho samotné Windows nemají v ovladačích a CD obsahuje také více software pro správu souborů v telefonu, některý ze software je omezený používáním (trial, demo), k některému jsou přidělena registrační čísla nebo keygeny. Osobně doporučuji program MobiMB Mobile Media Browser, který je jednoduchý na nastavení a kopírování souborů. Také se dá použít také Nokia PC Suite, který se mi ale zdá dost zdlouhavý na instalaci.

Tento datový kabel se dá použít také pro mobily s totožným konektorem a to jsou Nokia 1600, Nokia 2610 a Nokia 6060, možná je jich více, ale ty opravdu neznám. Nakonec upozorňuji ještě jednou, pokud vlastníte jeden z těchto mobilů a někdo vám řekne, že jako kabel můžete použít mini USB, není to pravda, musíte si pořídit speciální datový kabel k těmto Nokiím.

Odkaz na datové kabely: g-s-m.cz (stačí dát vyhledat 6030 a narolovat na položku datový kabel)

Nebo: Adart.cz

Rubrika: Mobilní koutek | Bez komentářů »

1978 Porsche 911 Turbo 3,3

Sobota 16. Červen 2007

Rozhodl jsem se, že na svém webu zveřejním nějaké informace o vozidle, které je vlastně mým autem snů. Jedná se o vůz značky Porsche, o které jsem se zmiňoval již v jednom článku věnovaném knize Porsche. Je to vůz Porsche 911 Turbo s objemem válců 3,3l vyrobený v roce 1978, bohužel si tento rok nemohu pamatovat z důvodu mého věku, v té době mi bylo asi “-11let”.

O tomto Porsche jsem se poprvé dozvěděl ze hry “Need For Speed: Porsche Unleashed” (ve zkratce NFS:PU, známá také jako “Need For Speed: Porsche 2000″). V této hře, když jsem se poprvé dostal k tomuto vozu a jel jsem s ním, tak se mi moc nelíbilo, bylo velice přetáčivé a složité na ovládání, tak jsem s ním moc nejezdil, ale postupem času jsem zjišťoval, že jde spíše o velice zábavné auto. Díky jeho přetáčivosti jste si mohli projiždět zatáčky velice efektním stylem. Tento vůz měl také velice vysoký výkon a dobrou akceleraci, navíc po nákupu lepších součástek se ten výkon zvětšil a auto bylo při rozjezdu skoro až brutální, navíc má pouze čtyřstupňovou převodovku, což vám zjednoduší ovládání při použití manuální převodovky.

Ale aby to nevypadalo, že zde pouze popisuji 7 let starou hru (která je ovšem velice dobrá, pro mě i v dnešní době), tak sem přidám fakta z reality. Tomuto vozu předcházel prakticky totožný vůz, avšak pouze s menším objemem válců a to 3,0l, menším výkonem, pomalejší akcelerací a nižší maximální rychlostí (ale takový rozdíl to zase nebyl). Ale úplný původ tohoto vozu pramení z vozu Porsche 911 Carrera RS 3,0 z roku 1974, což bylo závodně laděné auto, z této Carrery byl pro Turbo použit podvozek.

Porsche 911 Turbo 3,3 mělo také na svou dobu velice luxusní výbavu. Okna měla kouřové zabarvení, vůz měl vyhřívané přední a zadní okno, měl elektricky stahovatelná boční okénka, také měl zadní stěrač a ostřikovače předních světel. Sedadla byla potažena kůží, vůz obsahoval stereo rádio s magnetofonem a obsažena byla i klimatizace.

Jedním turbem přeplňovaný motor 3,3l vydával výkon 220 kW (asi 300 koní), maximální rychlost se udává 260 km/h, ale myslím si, že dokáže uhánět i rychleji. Tento vůz potřeboval nějak usměrnit, tak byl opatřen velikým křídlem na krytu motoru (vzadu, přezdívka “velrybí ocas”). Pneumatiky mají rozměry: přední - 185/70 VR a zadní - 215/60 VR 15. Blatníky vozu jsou velice široké, dost přesahují do stran vedle vozu a jsou také dobrým poznávacím znakem tohoto vozu.

“Budíky” tohoto vozu jsou provedeny jaksi závodně, mají obyčejná skla bez antireflexní vrstvy, kterou měly i levnější vozy v té době, a proto na ně nemusí být vidět, když se v nich odrazí světlo. Ale důležité budíky, jako je otáčkoměr a tlak turba, byly dobře umístěny, aby na ně řidič viděl. Palubní deska je také velice jednoduchá.

Tomuto vozu stačily pouhé čtyři stupně převodovky a po 2500 otáčkách se začalo otáčet turbodmychadlo, vůz slušně zrychloval i při zařazeném 4. stupni a při vysokých otáčkách jste mohli mít pocit, že jedete v závodním voze (to ovšem nemusel být jen pocit).

Můj sen je tento vůz vidět na vlastní oči, to je můj základní sen, avšak kdyby se objevila možnost si do tohoto vozu sednout, nebo dokonce se svést jako pasažér, nebo tento vůz dokonce řídit (což by mohlo být pro některé i nebezpečné), tak bych byl neuvěřitelně šťastný. Avšak nelpím pouze na tomto vozu, byl bych rád i za vizuální kontakty i jiné kontakty s jinými zajímavými vozy této značky, ale spíše s těmi, které jsem ještě neměl možnost vidět jet po městě (příklady těch, co jsem viděl: Porsche 911 Carrera typ 996, Porsche 911 Carrera typ 993, Porsche Boxster, Porsche Cayenne, ale i tyto bych si rád osobně chtěl prohlédnout).

Když ale přemýšlím o tom, že bych nějaké Porsche dokonce i vlastnil, tak si říkám, že bych ho asi na našich českých silnicích moc dobře nemohl využít, spíše by se dalo využít na dálnicích nebo na silničních okruzích, na obyčejných silnicích s dírami ve vozovce bych mohl z toho vozu a i ze sebe vytřást duši. A navíc kdybych nějaké Porsche vlastnil, tak bych o něm už nemohl snít a musel bych si sen vymyslet nový a nemluvím o tom, že bych to Porsche ani neuživil.

Rubrika: Auto-moto | 2 komentáře/ů »

Trackmania Nations

Sobota 16. Červen 2007

Už to také není úplně nejnovější informace, ale před více než rokem jsem se dozvěděl, že existuje nová hra Trackmania, ale tato narozdíl od ostatních Trackmanií je zdarma a je stejně zábavná. Do názvu se někdy uvádí přídavek ESWC (což je zkratka pro Electronic Sports World Cup), protože tato Trackmania je speciálně vytvořena pro tento turnaj.

Pokud neznáte Trackmanii, tak by se tento typ hry dal popsat jako novodobý Stunts, který běhá (běhal) pod DOSem. Tyto hry si zas tak podobné zdát nemusí, ale mohu říci, že jsou postaveny na stejné podstatě, pokud ale neznáte ani Stunts, tak v Trackmania Nations ovládáte takové futuristické auto, formuli, ocitáte se na jakémsi stadionu, na kterém jsou postaveny různé tratě, které bývají někdy hodně krkolomné, nepředvídatelné a jde na nich o to, abyste zajeli co nejlepší čas, abyste mohli postupovat dále. Vždy po dojetém kole se vám zobrazí, jací jste byli a nejdůležitější pro vás je informace, zda jste se umístili do prvních třech míst, pak postupujete dále.

Ze začátku, když si zvyknete na ovládání, tak budete často dojíždět třeba i na prvním místě, ale postupem času to již bude složitější, protože abyste mohli dojet první, musíte jet pořád velice bezchybně, jistě a hlavně rychle.

Tato hra dokáže velice dobře pobavit. Můžete si ji zapnout kdykoliv, pokud nechcete hrát nějaké zdlouhavé složité hry, protože v této hře trvá každé kolo velice krátkou dobu, pokud se vám ho podaří zajet podle svých představ a hlavně nad touto hrou se nemusí zas tak hodně přemýšlet.

Odkaz na stažení: Trackmania Nations

Oficiální web: Trackmanianations.com

Rubrika: Hry | Bez komentářů »

Kniha Porsche - Alois Pavlůsek a Ondřej Pavlůsek

Středa 13. Červen 2007

Jednou jsem ve svém volném čase projížděl internet a hledal jsem nějaké české stránky zabývající se německou značkou Porsche. Na jedné z těchto stránek byla mimo jiné autorem té stránky doporučována tato kniha. Jmenuje se Porsche a na její tvorbě se podíleli Alois a Ondřej Pavlůskovi, na vydání knihy má zásluhu Computer Press.

Než jsem si tuto knihu koupil, tak jsem se o ní snažil najít co nejvíce možných informací, které by mi mohli tuto knihu blíže popsat. Po sehnání informací jsem se rozhodl tuto knihu opravdu zakoupit. Knihu jsem zakoupil přes internet spolu s další knihou, ale jistě se tato kniha dá sehnat v knihkupectví.

Kniha začíná kapitolou, kde se v knize píše o Ferdinandu Porsche jako o zakladateli firmy, ale i podrobné informace o dalších vlastnících firmy z rodu Porsche se tam nalézají. Nejvíce mě však z historie značky překvapovala informace, že se Ferdinand Porsche celou dobu snažil vyrobit lidový vůz za málo peněz, který by si mohli koupit i méně zámožní lidé, ale nikdy se mu to nepovedlo a vytvořil prakticky vždy taková silnější, rychlejší a dražší auta, ale i přesto však měl veliký odbyt vozů a důležitým odběratelem bylo USA. V dalších kapitolách se postupně dočtete o typech značky Porsche a každému typu je věnována jedna kapitola.

Prvním typem objevujícím se v knize je typ Posche 356, nejstarší vozy, dále se můžete dozvědět o Porsche 911, asi nejznámější typ. Kapitola o 911 je asi nejobsáhlejší z typů v knize, protože tento typ je nejznámější, nejrozšířenější a bylo vyrobeno nejvíce vozů tohoto typu. Obsahuje také popis 5 generací 911, a to jsou: úplně ty nejstarší Porsche 911, pak typ 911/930, potom 911/964, 911/993 a nakonec 911/996. Tato kniha je staršího datování, tak tam bohužel vůbec není obsažena poslední generace typu 911 a to typ 911/997.

Další kapitola zahrnuje více typů vozů najednou. Těmto vozům by se dalo říci “lidová Porsche”, i když zas tak lidová nebyla, ale oproti ostatním Porsche to o nich můžeme prohlásit. V této kapitole můžete najít typ 912, což není moc známý typ. Porsche 912 vypadá stejně jako první typ 911, ale s jednou velkou poznámkou, že Porsche 912 obsahuje pouze čtyřválcový motor, zatímco všechna Porsche 911 mají motor šestiválcový, ovšem koupí 912 jste ušetřili peníze, sice mělo podstatně nižší výkony, ale měli jste Porsche, které mělo všem známý tvar karoserie. Dále si počtete v této kapitole o Porsche 914, které nemá konstrukcí ani tvarem nic společného s 911. Toto Porsche bylo navíc vyráběno v úzké spojitosti s firmou Volkswagen, proto můžete na tomto autě někde najít i znak VW. Tento vůz je velice “lidový”, obsahuje také čtyřválec a první motor ve voze měl objem válců 1,7. Dále se objevil typ 916, který měl základ v 914, ale měl motor z 911, potom v knize naleznete typy 924, 944, 968, které jsou méně známé, ale ne nevýznamné. Porsche 968 vypadá velice dobře. Nakonec této kapitoly se dozvíte o dost známém modelu pod interním označením 986, Boxster a Boxster S (jak by vzhled mohl připomínat, tak se Boxster opravdu neřadí mezi typy 911).

Další kapitola vypovídá o Porsche s přeplňovanými motory. Typy 911 s přeplňováním byste v kapitole o 911 marně hledali, jsou zde. Zase zde naleznete postupný vývoj generací Porsche 911 Turbo, zde musím podotknout, že první typ 911 nebyl nikdy s přeplňovaným motorem. První Turbo se objevilo až v roce 1975. Moje oblíbené vozidlo ze všech Porsche je z této kapitoly a to je Porsche 911 Turbo 3,3l z roku 1978, které jsem bohužel ještě neviděl na vlastní oči. Dále si počtete o speciálním Porsche 959, kterého byla vyrobena pouze jedna série vozů, má vzhlednové prvky typu 911 a motor je přeplňován dvěma turby. Mimo jiné se zde dočtete o závodních strojích, které vznikly ze sériových, například Porsche 935/78 (”Mobydick”), malá zmínka o Porsche 917 a nejnovější závodní stroje Porsche 911 GT1, GT2 a GT3 (seřazené od nejsilnějšího a pouze GT3 je s atmosférickým motorem). Také je tu zmínka o Porsche Carrera GT, které se již v dnešní době nevyrábí a v době psaní knihy se ještě nevyrábělo, tak se o něm hovoří v budoucnosti, ale údaje o něm v knize uvedené jsou pravdivé. Dalším méně známým modelem je Porsche 928 s objemem válců vyvíjejícím se postupně z 4,5l až na 5,4l.

Poslední kapitola se zabývá spíše koncepty vozů, motory Porsche pro letadla, také si můžete přečíst pouze předběžné informace o Porsche Cayenne, SUV vozu, který se v době vydání knihy také nevyráběl. Kniha na konci ukazuje přehled všech vozů Porsche se základními údaji.

Pro mě nejoblíbenější Porsche je Porsche 911 Turbo 3,3 z roku 1978, které jsem již zmínil, pak jsou to všechny vozy typu Porsche 911/993 a nepohrdnul bych, kdyby mi někdo nabídl svezení alespoň v Porsche 928. O Porsche jsem sice nečetl jiné knihy, ale myslím si, že tato kniha velice dobře a podrobně popisuje vývoj značky Porsche a potom také podrobně popisuje vývoj a výbavu jednotlivých typů Porsche. Kniha se dá sehnat za přibližně 150 Kč.

Rubrika: Auto-moto | Bez komentářů »