Antiwarez

Tento web se věnuje zamyšlením nad Warezem (zda je opravdu výhoda mít stažené hry atd.), ale věnuje se také programům zdarma, internetu, možná autům.

Archiv: Červen 19th, 2007

Live For Speed S2 - skvělý automobilový simulátor

Úterý 19. Červen 2007

Už je to také delší doba, kdy jsem se poprvé dozvěděl o hře s názvem Live For Speed, ale jsem za to velice rád. Už nevím, kdy to bylo, ale v té době jsem hledal nějaké zajímavé automobilové simulátory, které ještě neznám a jakousi čirou náhodou jsem narazil na tuto hru. Při přečtení názvu jsem si řekl, že se někdo inspiroval od velice známé série závodních her, které jsou ovšem laděny spíše arkádově a u hry Live For Speed bylo napsáno, že to má být skvělý a realistický automobilový simulátor, což se někdy psalo také u té známější automobilové série.

Tak jsem si stáhl plnou hru Live For Speed, která byla opravdu plná verze, ale jen pro ty, kteří si ji zaplatili, já jsem si ji nezaplatil, tak jsem měl vlastně demo. Při spuštění a nastavování hry jsem nastavil ovládání hry na klávesnici, klasicky na šipky atd. Jenomže co se nestalo, při závodu jsem se rozjel docela dobře, ale jakmile přišlo na zatáčku, tak jsem měl veliký problém, protože volant se může ve hře otáčet o více než standardních 45 stupňů na každou stranu a teď to nevím přesně, ale myslím si, že to přesně jde o 360 stupňů na každou stranu, což už ukazuje na opravdový simulátor a na klávesnici to bylo docela těžké ovládat. Dále jsem zkusil vyhledat informace o hře a podívat se, jak hra jde lépe nastavit a zjistil jsem, že pokud nemáte volant, je nejlepší mít plyn a brzdu na klávesnici a ovládání zatáčení na myši a opravdu jsem zjistil, že je to nejlepší možnost.

Postupem času jsem si hru zamiloval a hrál jsem ji docela často, dlouho jsem přemýšlel o koupi volantu na PC, který jsem si po delší době pořídil, ale to už jsem nehrál tu první verzi Live For Speed S1 (v označení se objevuje také písmeno, které označuje určitý patch hry - příklad: Live For Speed S1A, LFS S1B atd.), ale to už jsem hrál Live For Speed S2, ve které byla lepší grafická stránka, lepší vlastnosti vozů, možnost prasknutí pneumatik, větší vozový park, více tratí, což ovšem také nebylo vše náplní dema, museli jste si hru zakoupit pro využívání všech vymožeností.

Něco ke hře. Ve hře se objevují vozidla, která byste podle jejich názvů těžko hledali mezi reálnými vozy, vozidla si tvůrci totiž vymysleli, tratě taky, není ale vyloučeno, že vám některý vůz vzhledem, vlastnostmi, tvarem nepřipomene nějakou reálnou předlohu. Tvůrci se někdy inspirovali reálnými vozy, ale pozměnili jejich vzhled, vymysleli název, nepotřebují tedy žádné licence a vozy jsou svým způsobem originály.

Než vyjedete s vybraným vozem, můžete si vůz nastavit podle svého, změnit si můžete počáteční palivo v nádrži (ano, opravdu vám může dojít benzin, ale dá se při závodu natankovat v boxech), také si můžete nastavit podvozek - výšku, měkkost, tlak v pneumatikách a jejich druh, silový účinek brzd, rozložení brzdné síly více na “předek”, nebo na “zadek”, typ diferenciálu a mimo jiné si můžete do vozu naložit pasažéry (ženy nebo muže), nejvíce mohou být v autě kromě vás (řidiče) čtyři pasažéři (tři u nejmenších čtyřdveřových aut a jeden spolujezdec v autech typu coupe). Ti pasažéři tam nejsou jen tak na parádu, oni něco váží, váží kolem 70 kg, vy také, takže nastavení vozu jenom pro řidiče nemusí být stejně dobré než pro celkově 5 lidí. Při nastavování vozu máte možnost kontrolovat, jak se vůz zatěžuje při obsazení pasažéry, bez nich, dokonce i palivo něco váží.

V LFS S2 se vám také mohou zahřívat pneumatiky, takové střídmé zahřátí pneumatik zlepšuje jízdní vlastnosti, ale při větším zahřátí způsobeném kvůli častému prudkému brždění, projíždění zatáček smykem, nebo při rojezdech s prokluzováním kol, pneumatiky ztrácí přilnavost a při opravdu extrémním a nepřetržitém zahřívání může dojít až k prasknutí pneumatiky.

Tato hra je velice dobrý a věrný simulátor automobilových závodů, osobně si myslím, že je nejlepší, je to také proto, že hra není moc extra graficky náročná. Jinak nakonec upozorňuji, že tato hra se musí také platit a koupit si tuto hru můžete na českých stránkách věnovaných této hře. Také vím, že pokud si jakýmkoli způsobem v této hře odemknete všechna auta a tratě, tak je možná budete mít odemknutá, ale když budete chtít hrát LFS přes internet, hra se bude chovat jako demo. Protože při legální koupi této hry, vám bude přidělena licence a ta bude při připojení na server pro vlastníky plných verzí vyžadována, nikde jsem ještě nečetl o žádném obejití této ochrany, na server se můžete připojit i bez legální verze, ale hra se bude chovat jako demo, když se ale připojíte na server pro demoverze, tak tam někdy jezdí s prominutím blbci, kterým je úplně jedno, že třeba jedete závod podle pravidel a jezdí v protisměru a vráží do vás.

Odkazy na stránky: czechlfs.net a lfs.net

Rubrika: Hry | Bez komentářů »

Motorola Motofone F3 - nejlevnější mobil

Úterý 19. Červen 2007

Existují lidé, kteří za mobil zaplatí v dnešní době nemálo peněz a to třeba kvůli tomu, že chtějí mít vždy ten nejnovější mobil, nebo potřebují vždy ten nejlepší mobil s nejvíce funkcemi, nebo možná jsou ti, kterým drahý mobil někdo koupí a oni třeba ani nevědí, co nosí v kapse, anebo jsou také ti, kteří se třeba chtějí jen vytáhnout, že mají něco víc než ostatní. Nikoho nekritizuji, pouze popisuji, kteří lidé se mohou objevit a od každé skupiny jsem již takové lidi viděl.

V tomto článku ovšem nepůjde o drahý a skvěle vybavený mobil (i když, záleží na člověku a úhlu pohledu), ale půjde zde o (myslím si) ten nejlevnější a nejjednodušší mobil, co se dá v dnešní době sehnat. Jedná se o Motorolu Motofone F3 (dále jen Motofone). Jelikož je tento mobil bez “nadbytečných” funkcí, které první mobily neměly ani se nepočítalo, že by je mohly mít, tím myslím digitální fotoaparát a kamera, MP3 přehrávač, diktafon, operační systém atd., tak v tomto mobilu toho moc nebude, takže je velice lehký a tenký a tenkost v dnešní době znamená něco stylového. Takže i s tak levným mobilem se můžete cítit stylově.

Její průměr činí pouhých 9 mm, jedná se tedy o jednu z nejštíhlejších Motorol. Displej obsahuje vlastně jenom jednu barvu - černou, čísla a písmena jsou viditelná přes celý displej a vlastně i když ten daný znak nesvítí, je vidět obrys místa, kde se má zobrazit, takže písmenka nebo čísla jsou předurčena k tomu, kde se mají zobrazit. Zobrazování na displeji by se dalo přiřadit k normální kalkulačce s displejem, avšak znaky Motofone jsou velice velké a dobře čitelné. Síla baterie a signálu mají vlastní “okénka” nad displejem. Motofone obsahuje jednoduchý telefonní seznam - jedno číslo, jedno jméno - bez možnosti vyhledávání podle znaků. SMS zprávy se ukládají pouze do míst, která vám umožní vaše SIM karta a je viditelný pouze jeden řádek (celý telefon ani více řádků nemá). Motofone obsahuje také budík a dokáže upozornit na hovor 6 polyfonními melodiemi.

Často se o tomto mobilu hovoří jako o mobilu pro důchodce, jak se to vezme, displej je velice dobře čitelný, ovládání Motofonu zas tak jednoduché není, alespoň pro začátek. Jde mi o to, že si Motofone může koupit úplně každý, kdo chce opravdu jen MOBILNÍ TELEFON, to znamená, aby uměl VOLAT, také by mohl mít nějaký ten telefonní seznam, i když také ten seznam nemusí být nutností a aby uměl poslat nějakou tu SMS zprávu, i když starší lidé zprávy moc neposílají, ale tento telefon si přece nemusí pořídit jen starší lidé. Já tento telefon osobně nevlastním, protože jsem si zvykl na telefon s více řádky na displeji a používám v telefonu také nějaké programy, které tento neumí, ale úplně mě zaujalo, jak jednoduchý telefon může být a splňuje všechny podmínky telefonu - umí volat, někdo by mi mohl oponovat, že telefon, když nemá “foťák”, nemá “MPtrojku”, tak to není mobilní telefon. Jak není, je to telefon, když se zamyslíme nad slovem TELEFON. Ta nová zařízení (s digitálním fotoaparátem, MP3, operačním sytémem atd.), kterým se říká “MOBILNÍ TELEFON” bych pojmenoval jako “Multimediální zařízení s možností telefonovat navíc”. To je ovšem můj názor a když mi bude někdo oponovat, já budu oponovat také a názor nezměním.
Motofone se dá sehnat již za 1 tisíc Kč.

Motofone F3

Rubrika: Mobilní koutek | Bez komentářů »

Porsche 911/997 Turbo Cabrio

Úterý 19. Červen 2007

Teď jsem si právě přečetl informaci o vozidle značky Porsche, kterou si vzala do parády firma 9ff (proč asi ten název firmy?). Jedná se o kabriolet Porsche 911 typu 997, který je navíc osazen místo původního motoru s dvěma turby a obsahem válců 3,6l, větším motorem 4,0l a ta turba jsou vylepšena touto firmou.

Existují dvě výkonové verze. Ta “slabší” má “pouhých” 582 kW (asi 780 koní) a ta silnější dosáhne výkonu až 679 kW (kolem 910 koní), s tou první verzí se vám tachometr zastaví na hodnotě asi 382 km/h, respektive 392 km/h s verzí druhou, navíc druhá verze se vyšplhá na 100 km/h už za 3 sekundy, což docela ujde.

Navíc vůz obsahuje lepší vzduchové filtry, lepší vstřikovače paliva, upravené hlavy válců a také vylepšené výfukové potrubí. Zvenku se Porsche dočkalo lepších spoilerů na lepší odvod vzduchu a také karbonového krytu kufru. Porsche je to pěkné, ale zdá se mi, že i původní Porsche dokáže slušně uhánět, takže alespoň já bych neměl potřebu si tento vůz pořídit, protože bych byl rád i za původní verzi.

Porsche 911/997 Turbo Cabrio

Rubrika: Auto-moto | Bez komentářů »