Antiwarez

Tento web se věnuje zamyšlením nad Warezem (zda je opravdu výhoda mít stažené hry atd.), ale věnuje se také programům zdarma, internetu, možná autům.

Archiv: Červen 30th, 2007

Chevrolet Impala 1967

Sobota 30. Červen 2007

Už to také bude asi déle než jeden rok, ale stále jsem na to nezapomněl. Na co vůbec? Na to, jak jsem se vracel z projížďky na mém 8 letém horském kole od značky Favorit, což zatím není podstatné, podstatné je to, že jsem už byl blízko mého domova a na jedné křižovatce jsem se postavil za jedno velice mohutné vozidlo, které jsem zdálky nepoznal. Až při bližším setkání jsem zjistil, že se jedná o Chevrolet Impala. Jel se mnou i můj bratr, oba jsme trošku udiveně koukali, odkud že se toto vozidlo vzalo a přáli jsme si, aby ta červená na semaforu trvala trochu déle a my si mohl tento skvost lépe prohlédnout.

Po chvíli padla zelená a tento stroj se s lehkým “zabubláním” motoru rozjel a bez jakékoli námahy se začal vzdalovat a ujel. Doma jsem sedl k internetu a začal jsem hledat nějaké podrobnější informace o tomto vozidle a zjistil jsem, že první Impala objevuje v roce 1958 a prakticky v každém dalším roce se objevuje nová trochu pozměněná verze, takže mi dalo nejdříve velice dost práce zjistit, kterou že jsem to viděl verzi a přišel jsem na to, že ta “moje” bude z roku 1967 plus mínus rok.

Chevrolet Impala v letech 1965-1970 dostával motorizaci: řadový šestiválec s objemem válců 250 kubických palců (asi 4,1l, výkon byl kolem 155 koní), dále vidlicový osmiválec s objemem 283 kubických palců (asi 4,6l, výkon se pohyboval mezi 195 koni-220 koni), další byla také V8 s 307 kubickými palci (asi 5,0l s výkonem od 115 koní do 200 koní), další je V8 s objemem 327 kubických palců (asi 5,4l, výkon 250-375 koní), dále V8 s 350 kubickými palci (asi 5,7l s výkonem mezi 250-350 koni), dále motor V8 s objemem válců 396 kubických palců (asi 6,5l, výkon od 265 koní do 425 koní) a úplně posledním motorem Impaly je opět V8 tentokrát s objemem válců 427 kubických palců (asi 7,0l, výkon se pohybuje v rozmezí 335 koní a 425 koní). V těchto Chevroletech se objevují převodovky manuální se třemi nebo čtyřmi stupni a také převodovky automatické. Karoserie těchto vozů mohou být dvoudveřové a to buď convertible (kabriolet), nebo coupe (kupé) a také hardtop (s pevnou střechou), dále karoserie mohou být čtyřdveřové a to hardtop, sedan a station wagon (takové “kombi”).

Jinak když se ještě vrátím k tomu pocitu, jak jsem toto auto spatřil, je to velice nezapomenutelný okamžik. Mě vždy takováto silná, mohutná americká auta fascinovala. Někdo řekne, že taková auta jezdí jenom dopředu a mají hroznou spotřebu, je to pravda, ale musíme vzít v potaz, že tato auta byla postavena v Americe, kde mají široké dlouhé silnice a benzin tam také moc nestojí. Mě vždy fascinovalo, že ta auta vypadají velice normálně (alespoň v Americe, ale ani v evropských zemích se těchto vozů moc lidí nevšimne) a přitom v nich dřímá docela velká síla a také se mi líbí, s jakou lehkostí se dokáží rozjíždět a pohybovat a hlavně ten jejich poklidný “bublající” zvuk, který se dokáže v mžiku přeměnit ve vyšších otáčkách na řev, který dokáže na sebe upoutat velikou pozornost. Chevrolet Impala, který jsem potkal na semaforu, mimo jiné bylo to v Kladně (kdo by nevěděl které Kladno, protože jsou dvě, tak je to Kladno položené blízko hlavního města Prahy ve Středočeském kraji), jsem pak spatřil na Hlavní třídě v Kladně, kde bylo v jedné ulici zaparkováno, tak jsem si ho lépe prohlédl, ale pak už jsem ho nikdy nespatřil jako většinu neobvyklých vozů v Kladně.

Zde se pokusím o jakési přiblížení tohoto vozu fotografiemi, které jsem ovšem nevytvořil já, protože jsem s sebou na kole neměl jaksi žádný fotoaparát a ani to nejsou fotografie toho dotyčného vozu, který jsem viděl.

Impala
impala
Impala

Rubrika: Auto-moto | Bez komentářů »

Generally

Sobota 30. Červen 2007

Po delším čase jsem se rozhodl, že zde uveřejním nějaké menší info o velice jednoduché avšak zábavné hře, za kterou nic nemusíte platit. Touto hrou je Generally. Jedná se o závodní hru, ve které vidíte všechno dění ze shora a z jedné pozice.

Grafické propracování je velice jednoduché, ale zaručuje plynulost hraní prakticky na většině dnešních PC. Standardně se ve hře vyskytují nějaká základní vozidla, která mohou mít podobu formulí, náklaďáků, trojkolek, jednokolek (velice zvláštní vozidlo) atd., další se dají stáhnout z internetu a hra obsahuje také nějaké tratě, které jsou velice různorodé a obsahují různé povrchy, ať je to asfalt, bahno, písek, sníh či tráva.

Ovšem největším lákadlem by měl (mohl) být editor tratí, takže pokud máte původní tratě rychle projeté, nebo vás vůbec nebaví, můžete si vytvořit tratě vlastní (s tímto editorem si vždy velice vyhraji). Jinak tratě si také můžete stáhnout z internetu.

Dále si ve hře můžete nastavit úroveň protivníků, míru spotřeby paliva, kterou má mít vozidlo, nebo opotřebení pneumatik, a dokonce zničení vozu, ale tyto možnosti si můžete úplně vypnout, ale na druhou stranu s nastavenou spotřebou motoru nebo opotřebením pneumatik je to docela zábavné závodění.

Jinak k editoru, když si chcete postavit svoji trať, tak si vymyslete jak má být ta plocha velká, jak má být vodnatá, zvolte si průjezd tratí, aby bylo poznat, kudy se povede závod. Dále musíte umístit kontrolní body na trať (mám pocit, že poslední kontrolní bod, který umístíte, se v závodě objeví jako start/cíl), kontrolních bodů můžete mít kolik chcete, ale musí tam být. Dále musíte zvolit dráhu/stopu, po které se budou pohybovat protivníci a každá mapa musí obsahovat pitstopy (místo pro dotankování paliva, opravu vozidla, výměnu pneu) a také takzvanou pit stopu pro protivníky, ta ale není totožná se závodní stopou, stopa pro pity má zvláštní kolonku a nemusí souhlasit se závodní stopou, pouze by na ní měla navazovat.

. Tato hra není vůbec novinkou, už existuje delší dobu, ale já jsem si řekl, že jí uvedu, protože když mě “chytne”, tak ji hraji docela dlouhou dobu. Tato hra může velice jednoduše pobavit.

Odkaz na jeden český web: Generally

Rubrika: Hry | Bez komentářů »