Antiwarez

Tento web se věnuje zamyšlením nad Warezem (zda je opravdu výhoda mít stažené hry atd.), ale věnuje se také programům zdarma, internetu, možná autům.

Archiv: Srpen, 2008

Ferrari 250 GTO - předchůdce 288 GTO

Pátek 22. Srpen 2008

Dnes se chci zmínit o jednom z vozů od dosti známé značky Ferrari. Tímto vozem je model 250 GTO, jak jsem již napsal v nadpisu, jedná se o předchůdce 288 GTO, o kterém jsem se již také zmínil.

Hned na úvod musím uvést, že se nejedná o novinku, která vyjela z továrny, je to model poněkud starší, znalcům nemusím popisovat, jak starý je. Přesto uvedu, že se tento model vyráběl v letech 1962 - 1964 a z výroby vyšlo asi jen 36 kousků, což nemám nijak podloženo, ale vím, že těchto vozů moc nebylo. Tento vůz ovšem nebyl přímo určen na nějaké běžné každodenní ježdění, primárně byl totiž určen a designován, aby mohl konkurovat vozům v závodech GT.

Tento vůz vycházel z modelu 250 GT SWB. Hlavní inženýr Giotto Bizzarrini do tohoto vozu vložil motor z modelu 250 Testa Rossa (neplést s Ferrari Testarossa), jednalo se o motor vidlicový s celkovým počtem válců 12 (s rozvodem OHC) a objem těchto válců čítal 3 litry (jestli chcete - 2953 cm³). Jako kostru vozu použili tedy již zmíněnou 250 GT SWB a s výrobou karoserie jim pomáhal designér Sergio Scaglietti.

Po Bizzarrinim bylo ale mnoho inženýrů kvůli sporu s Enzo Ferrarim vyhozeno a výroba vozu byla předána inženýru Mauro Forghierimu, který pracoval se Scagliettim, aby mohli dokončit výrobu těla. Vůz testovali nejen ve větrném tunelu, ale i na tratích.

Motor tohoto vozu je, jak bylo již řečeno, V12, který je umístěn podélně vpředu, úhel mezi válci je 60°, má šest karburátorů Weber 38 DCN a vytváří výkon 221 kW (300 koní) při asi 7500 otáčkách za minutu. Nejvyšší točivý moment 294 Nm leží asi v 5500 otáčkách za minutu. Převodovka je manuální pětistupňová, synchronizovány jsou druhý až pátý stupeň. Poháněna jsou zadní kola, ta také dokáží rozjet tento vůz až na nějakých 279 kilometrů za hodinu, na druhou stranu zase někdy potřebujeme zastavit a o to se postará čtveřice kotoučů brzd. 100 kilometrů za hodinu dosáhnete z nuly s tímto vozem asi za 6,1 vteřiny. Tyto údaje se ovšem mohou s různým nastavením měnit.

Rám vozu je ručně svařen z trubek, přední zavěšení je nezávislé, použita jsou A-ramena a vinuté pružiny, vzadu je tuhá náprava s listovými pružinami. Celková hmotnost 250 GTO se pohybuje kolem 1000 kilogramů, bohužel jsem nenašel jeden shodný údaj.

Tento vůz na mě vzhledově působí velice klidně a vyrovnaně, i když jde o vůz značky se vzpírajícím se koněm ve znaku. Na tomto voze také těžko hledám nějakou ostrou hranu, na voze snad žádná není, možná ta na zádi, kde karoserie přechází v decentní spoiler. Na voze je docela dost nasávacích otvorů, které slouží buď k chlazení brzd nebo motoru, každý z těchto otvorů mě vždy přesvědčí, že se bude jednat o pořádného dravce.

Nebylo by vůbec špatné, kdybych měl tu čest se s tímto skvostem setkat, ostatně asi tak jako s ostatními Ferrari či jinými značkami jako Porsche, Lamborghini, Maserati…. Na druhou stranu bych asi tento vůz nechtěl vlastnit, protože je to rarita, a všudypřítomný strach, abych vůz nezničil, by mě donutil jezdit s vozem velice pomalu, takže bych si jízdu moc neužil. Ovšem je tu možnost mít repliku tohoto skvostu, osobně jsem četl o replice postavené z Nissanu 280Z, která je poháněna BMW motorem V12. Na severoamerickém trhu dokonce můžete koupit karoserii 250 GTO, která se dá položit na základy nejen Nissanu 280 Z, ale také 240 Z a 260 Z. Neříkám, že je toto levnější špás, ale originál Ferrari je originál a ten nikdo nenahradí.

Zde je pár obrázků a odkazů:

Ferrari 250 GTO zepředu

Ferrari 250 GTO zepředu

Ferrari 250 GTO zepředu

Ferrari 250 GTO zepředu

Ferrari 250 GTO z boku

Ferrari 250 GTO z boku

Ferrari 250 GTO z boku

Ferrari 250 GTO interiér

Ferrari 250 GTO motor

Zde další odkazy:

topspeed.com

supercars.net

A nakonec pár rozbitých kousků (jedná se o více modelů Ferrari 250) na wreckedexotics.com:

Zde

Rubrika: Auto-moto | Bez komentářů »

Cena vs. paměť u MP3 přehrávačů

Čtvrtek 7. Srpen 2008

Už předem raději říkám, abyste brali tento příspěvěk jako velice jednoduché a krátké zauvažování.

Někdy se tak dívám po internetu a hledám nějaký přehrávač, který by mě zaujal velikou pamětí za rozumnou cenu a měl třeba ještě slot na paměťové karty a když by byl hodně výhodný, třeba bych si ho i koupil, i když mám teď Teac MP-111, ale zatím jsem žádný vhodný nenašel. Osobně říkám, nejde mi o značku ani o nějaké extra kvalitní přehrávače, spíše o co největší paměť za výhodnou cenu, tak mě tak napadlo udělat si osobní průzkum, kolik peněz u přehrávače zaplatím za 1 GB.

První přehrávač, co mě zaujal je Canyon CN-MP4DH se 4 GB pamětí, který jsem viděl někde za 805 Kč a někde za 714 Kč, tudíž cena za 1 GB je 201,25 Kč, respektive 178,5 Kč, což vypadá velice výhodně oproti přehrávači s 1 GB pamětí za 400 Kč (Teac MP-114) nebo za 800 Kč SanDisk Sansa Shaker s pamětí 512 MB. Samozřejmě zde hrají roli jiné důležité aspekty, vzhled, velikost, výbava, značka, displej (barevný, černobílý), výběr formátů (případně i u videí), výrobní náklady atd., ale to mě ani tak nezajímalo. Osobně bych také preferoval malý přehrávač s AAA baterií, těch je však malé množství na výběr.

Pak mě ovšem zaujala cena za 1 GB u přehrávačů s pevným diskem, třeba takový Apple iPod Classic se 160 GB diskem stojí kolem 8700 Kč, což je 54,375 Kč za 1 GB, ale úplně mě překvapil Teac HD-15DIGI-M-S-250 se 250 GB pamětí asi za 4300 Kč, kde za 1 GB zaplatíte pouhých 17,2 Kč. Ale přehrávače s pevným diskem jsou pro mě zase celkově moc drahé.

Je to možná takové míchání jablek a hrušek, ale je to trochu jiný pohled na věc, někomu může jít opravdu jen o maličkosti a třeba jen o to, aby do toho přehrávače co nějvíc “nacpal”, aby to bylo cenově výhodné a celkově levné řešení.

Rubrika: Hardware a jiná technika | Bez komentářů »

DVB-T v mobilu je již skutečností - LG HB620T

Čtvrtek 7. Srpen 2008

Po dlouhé odmlce jsem se konečně dostal k nějakému psaní a chtěl bych upozornit na to, že se již objevil první z telefonů, který dokáže přijímat televiní vysílání, které přijímá i set-top-box dokoupitelný k televizím, či v televizích přímo obsažený, tudíž si koupíte mobilní telefon a stačí být na příjmu televizního vysílání a můžete si užívat vysílání “bez poplatků”.

Samozřejmě, že se něco platit bude, protože tento telefon takto slouží jako televize a za každou televizi se mají platit koncesionářské poplatky. Signál digitálního vysílání byste měli zachytit v místech, kde chytíte s běžnou televizí, ale zase jestliže jste v nějaké zapadlejší oblasti nebo v oblasti zastavěné paneláky, asi bude trošku s příjmem problém, protože ne všude se dá chytit digitální vysílání. Ale celkově v okolí Prahy, Plzně, Domažlic, Ústí, Brna a Ostravy byste se měli chytit (ČT1, ČT2, Nova, Prima, ČT24, ČT4 Sport, Óčko).

Na tento telefon se vrátila teleskopická anténka, která ovšem nechytá GSM signál, ale právě DVB-T. Sice je tento LG ve stylu véčka, což mi nevyhovuje a ani bych tento telefon kvůli tomu nekoupil, ale myslím si, že přijdou další telefony a cena postupně klesne k normálním telefonům. Telefon má rozměry 8,9 cm do délky × 5,5 cm do šířky × 1,8 cm tloušťku při hmotnosti 110 gramů, což je docela dost, ale je to jeden z prvních telefonů, takže se dá očekávat postupné snižování hmotnosti. Displej je aktivní dvou palcový s rozlišením 320 na 240 při 262 tisících barvách. Telefon zvládá GPRS, EDGE, UMTS, HSDPA, má 2 MPiX fotoaparát, slot pro microSD karty a bluetooth.

Cenově začne asi na 8000 Kč u Vodafonu jako nedotovaný. Myslím si, že tento telefon přináší nový styl, ale příjem digitálního vysílání v telefonu je zatím na začátku, tudíž telefon moc dlouho nevydrží přehrávat a to znamená, že nevydrží přijímat ani 4 hodiny, což mně osobně moc nevyhovuje, protože jsem si zvykl na dlouhou výdrž a asi bych si s telefonem na cestách často “hrál” a potom bych nebyl na příjmu.

Rubrika: Mobilní koutek | 1 komentář »