Antiwarez

Tento web se věnuje zamyšlením nad Warezem (zda je opravdu výhoda mít stažené hry atd.), ale věnuje se také programům zdarma, internetu, možná autům.

Archiv: Srpen 22nd, 2008

Ferrari 250 GTO - předchůdce 288 GTO

Pátek 22. Srpen 2008

Dnes se chci zmínit o jednom z vozů od dosti známé značky Ferrari. Tímto vozem je model 250 GTO, jak jsem již napsal v nadpisu, jedná se o předchůdce 288 GTO, o kterém jsem se již také zmínil.

Hned na úvod musím uvést, že se nejedná o novinku, která vyjela z továrny, je to model poněkud starší, znalcům nemusím popisovat, jak starý je. Přesto uvedu, že se tento model vyráběl v letech 1962 - 1964 a z výroby vyšlo asi jen 36 kousků, což nemám nijak podloženo, ale vím, že těchto vozů moc nebylo. Tento vůz ovšem nebyl přímo určen na nějaké běžné každodenní ježdění, primárně byl totiž určen a designován, aby mohl konkurovat vozům v závodech GT.

Tento vůz vycházel z modelu 250 GT SWB. Hlavní inženýr Giotto Bizzarrini do tohoto vozu vložil motor z modelu 250 Testa Rossa (neplést s Ferrari Testarossa), jednalo se o motor vidlicový s celkovým počtem válců 12 (s rozvodem OHC) a objem těchto válců čítal 3 litry (jestli chcete - 2953 cm³). Jako kostru vozu použili tedy již zmíněnou 250 GT SWB a s výrobou karoserie jim pomáhal designér Sergio Scaglietti.

Po Bizzarrinim bylo ale mnoho inženýrů kvůli sporu s Enzo Ferrarim vyhozeno a výroba vozu byla předána inženýru Mauro Forghierimu, který pracoval se Scagliettim, aby mohli dokončit výrobu těla. Vůz testovali nejen ve větrném tunelu, ale i na tratích.

Motor tohoto vozu je, jak bylo již řečeno, V12, který je umístěn podélně vpředu, úhel mezi válci je 60°, má šest karburátorů Weber 38 DCN a vytváří výkon 221 kW (300 koní) při asi 7500 otáčkách za minutu. Nejvyšší točivý moment 294 Nm leží asi v 5500 otáčkách za minutu. Převodovka je manuální pětistupňová, synchronizovány jsou druhý až pátý stupeň. Poháněna jsou zadní kola, ta také dokáží rozjet tento vůz až na nějakých 279 kilometrů za hodinu, na druhou stranu zase někdy potřebujeme zastavit a o to se postará čtveřice kotoučů brzd. 100 kilometrů za hodinu dosáhnete z nuly s tímto vozem asi za 6,1 vteřiny. Tyto údaje se ovšem mohou s různým nastavením měnit.

Rám vozu je ručně svařen z trubek, přední zavěšení je nezávislé, použita jsou A-ramena a vinuté pružiny, vzadu je tuhá náprava s listovými pružinami. Celková hmotnost 250 GTO se pohybuje kolem 1000 kilogramů, bohužel jsem nenašel jeden shodný údaj.

Tento vůz na mě vzhledově působí velice klidně a vyrovnaně, i když jde o vůz značky se vzpírajícím se koněm ve znaku. Na tomto voze také těžko hledám nějakou ostrou hranu, na voze snad žádná není, možná ta na zádi, kde karoserie přechází v decentní spoiler. Na voze je docela dost nasávacích otvorů, které slouží buď k chlazení brzd nebo motoru, každý z těchto otvorů mě vždy přesvědčí, že se bude jednat o pořádného dravce.

Nebylo by vůbec špatné, kdybych měl tu čest se s tímto skvostem setkat, ostatně asi tak jako s ostatními Ferrari či jinými značkami jako Porsche, Lamborghini, Maserati…. Na druhou stranu bych asi tento vůz nechtěl vlastnit, protože je to rarita, a všudypřítomný strach, abych vůz nezničil, by mě donutil jezdit s vozem velice pomalu, takže bych si jízdu moc neužil. Ovšem je tu možnost mít repliku tohoto skvostu, osobně jsem četl o replice postavené z Nissanu 280Z, která je poháněna BMW motorem V12. Na severoamerickém trhu dokonce můžete koupit karoserii 250 GTO, která se dá položit na základy nejen Nissanu 280 Z, ale také 240 Z a 260 Z. Neříkám, že je toto levnější špás, ale originál Ferrari je originál a ten nikdo nenahradí.

Zde je pár obrázků a odkazů:

Ferrari 250 GTO zepředu

Ferrari 250 GTO zepředu

Ferrari 250 GTO zepředu

Ferrari 250 GTO zepředu

Ferrari 250 GTO z boku

Ferrari 250 GTO z boku

Ferrari 250 GTO z boku

Ferrari 250 GTO interiér

Ferrari 250 GTO motor

Zde další odkazy:

topspeed.com

supercars.net

A nakonec pár rozbitých kousků (jedná se o více modelů Ferrari 250) na wreckedexotics.com:

Zde

Rubrika: Auto-moto | Bez komentářů »