Antiwarez

Tento web se věnuje zamyšlením nad Warezem (zda je opravdu výhoda mít stažené hry atd.), ale věnuje se také programům zdarma, internetu, možná autům.

Archiv: Září, 2008

Mobilní telefon podle mého gusta - 2. díl

Středa 24. Září 2008

Toto je až druhý díl rozsáhlého článku, první najdete zde. Pokud jste na indexové stránce je 1. díl trochu níže na stránce, popřípadě na stránce starších článků.

Dále takový dotykový displej. Potřeboval bych ho vůbec, chtěl bych ho? Je to vcelku pěkná věc, ovládat telefon prsty, hned ukázat na displej na to, co chci, ale pokud má telefon klávesnici i dotykový displej najednou (mluvím o klasické konstrukci), tak bude buď malá klávesnice, nebo malý displej - bude se muset používat stylus, který bývá všude kromě domova nepohodlný, anebo bude přístroj tak velký, že by mě jako kupujícího mobilního telefonu odradil. Buď jedno nebo druhé. IPhone a hodně dalších telefonů se snaží o co největší dotykový displej a nic nezbylo na klávesnici, je to nové řešení mobilního telefonu, vcelku zajímavé, do jaké míry však (pro mě) praktické. Všechno se ovládá dotykem prstu, displej je dostatečné velký a čitelný (určitě i na slunci), ale osobně mám problém, často píšu SMSky a třeba i venku v zimě, jak moc je praktické psaní SMS a ještě k tomu venku v zimě, třeba i prší či dokonce sněží. S rukavicí to nepůjde, ale bez ní bych zase v té zimě nemusel mít takový cit.

Momentálně mám u svého telefonu dobrou klávesnici, na které se mi píše a i ovládá telefon dost dobře, takže bych chtěl ještě lepší. Navíc displej 3,5″ u iPhonu je podle mého minimální velikost pro pohodlné ovládání dotykového displeje a IPhone je také kvůli němu o dost větší než můj telefon a já bych chtěl spíše stejný, takže iPhone nemá pro mě moc velký význam a navíc na tom není s pohotovostní výdrží příliš dobře.

Takže dotykový displej nepotřebuji. Stačil by mi 2″, možná i 1,5″ displej, ale stále tak přemýšlím, jestli nebyly náhodou černobílé displeje lépe viditelné bez podsvícení než tyto dnešní TFT LCD displeje, které kvůli úspoře pohasínají a není vidět nic, pokud by měly svítit stále, zase by rychle vybíjely baterii. Tento problém by vyřešil displej OLED, který vlastně svítí pořád a to za menší nároky na baterii, těch jsem ale zatím moc neviděl. Na druhou stranu telefony s černobílým displejem a lepším vybavením vymizely, takže se dají koupit jen levné bez většího vybavení jako Motorola Motofone F3.

Když jsem tak přemýšlel o telefonu, klidně bych si telefon s černobílým displejem pořídil a kdyby uměl MP3, měl paměťové karty a existovaly by pro něj různé užitečné aplikace a dokázal by se i připojit na dnešní internet (s nějakým tím upravením), bral bych ho všema deseti. Nedávno jsem se všiml Motoroly W161, která se u nás neprodává (ani nevím, jestli bude) a která sice nesplňuje úplně vše, co si přeji, ale kdyby splnila dlouhou výdrž na baterii, venku čitelný displej třeba i bez podsvícení, sice má nebarevný displej, ale nevím, jaké technologie je, takže bych si ho musel předem vyzkoušet, než bych ho koupil, tak bych o ní začal uvažovat. Ale jen za té podmínky, že by měla větší výdrž než můj nastávající telefon.

S úvahou nad displejem je spojena i úvaha nad přítomností či nepřítomností fotoaparátu v telefonu. Když už bych nějaký ten fotoaparát měl v telefonu mít, musel by mít rozlišení nejméně 3 MPiX, určitě by měl obsahovat automatické ostření, měl by být rychlý, třeba jako běžné kompaktní digitály, pokud by se vešel optický zoom, byl bych potěšen, pokud by však měl zhoršit kvalitu snímků třeba kvůli celkovému zmenšení optiky a čipu fotoaparátu, tak ho nechci a digitální zoom by mi stačil jen při prohlížení již nafocených obrázků. Od fotoaparátu bych chtěl, aby byl funkčně a kvalitově stejný jako u kompaktů. Pokud by ale měla být optika o hodně menší, fotoaparát bych v mobilu nechtěl.

Z dalších funkcí nepotřebuji Bluetooth ani infraport, věřím kabelu. Potěšilo by mě však WiFi, ale to je opět “žrout” baterie, takže bych ho používal asi jen v přítomnosti nabíječky. Na další funkce si nevzpomenu.

Zde bych se pokusil o přehlednější výčet pro mě důležitých a nedůležitých funkcí:

Pohotovostní výdrž: velice důležitá - alespoň 10 dní při běžném používání

Čitelný displej: velice důležitý - musí být velmi dobře čitelný za většiny podmínek i bez podsvícení (černobílý, kvalitní OLED, popřípadě kvalitní barevný TFT displej)

Konektor miniUSB: méně důležitý - spojeno s USB Mass Storage a paměťovými kartami
USB Mass Storage: méně důležitý
Paměťové karty: méně důležité
Pokud by nebyl konektor miniUSB, tak Mass Storage a paměťové karty nechci

MP3 přehrávač: nemusí být - je však spojen s
3,5 mm jackem:který by musel být

Digitální fotoaparát: nemusí být - pokud by byl, musel by mít mnou chtěné parametry

WiFi: potěšilo by, ale nedůležité

Velký displej: nedůležitý - pokud by měl zvýšit hmotnost a zvětšit velikost telefonu - určitě ne

Bluetooth a infraport: určitě nemusí být

Dotykový displej: nepotřebuji

O shodných konektorech se ve výčtu nezmiňuji, protože to je přání spíše na všechny telefony a je to velice velice naivní přání.

Rubrika: Mobilní koutek | Bez komentářů »

Mobilní telefon podle mého gusta - 1. díl

Středa 24. Září 2008

V tomto článku bych se chtěl zmínit a zamyslet nad tím, jak bych vlastně chtěl, aby vypadal můj mobilní telefon, který by splňoval všechny moje požadavky. Ne všechny funkce jsou hlavními prioritami, u každé píši, zda je důležitá či ne.

Určitě bych chtěl, aby neměl telefon problém vydržet na jedno nabití nejméně 10 dní, avšak musí být v této době započítány i nějaké hovory, napsané SMSky, možná i nějaké to připojení na WAP (či internet). Pokud by telefon měl jen tak ležet zapnutý a nic bych s ním nedělal, přál bych si, aby telefon vydržel více než 3 týdny, ba dokonce měsíc, protože by mě opravdu nebavilo strkat telefon každý druhý den do nabíječky, což je u dnešních telefonů docela běžné (že pane iPhone?). I když je to trochu nadsazené, telefony se často dostávají na hodnotu 4 - 6 dnů, což je obstojné, ale ne pro mě. Na tento nápad mě inspiroval můj stávající telefon Nokia 6030, se kterou jsem se dostal až na hodnotu 14 dnů (článek), ale určitě by vydržel ještě dva dny navrch, takže jsem se přesvědčil, že to jde. Ale abych se na takovéto hodnoty dostal, musel bych mít telefon oproštěný od různých vychytávek nebo je alespoň nevyužívat, což by pro mě nebyl problém, můj stávající telefon neumí ani MP3 (či něco podobného, na to mám MP3 přehrávač, popřípadě discman) a neumí ani fotit (na tom mám digitální fotoaparát), takže jsem zvyklý na obyčejný telefon.

Ale pokud by měl být v mém vysněném telefonu MP3 přehrávač, musel by ten telefon mít 3,5 mm jack, protože nechci žádné redukce a chci si připojit hned svá sluchátka, protože původní již od jisté doby nepoužívám. Tudíž by mi nevadila větší tloušťka telefonu, alespoň se lépe drží (2 cm tlustý telefon není pro mě problém). Na přenášení dat do telefonu bych si samozřejmě přál velice rozšířený konektor miniUSB (důležitá podmínka), který má docela hodně jiných zařízení (od fotoaparátů po kapesní počítače) a kabel není drahý, podpora Mass Storage by měla být samozřejmostí (jak pro vnitřní, tak pro vnější paměť), s tím souvisí existence rozšiřujícího paměťového slotu (nejlépe na SD, pokud možno SDHC, karty či jeho zmenšené verze - jsou levné a rozšířené).

Dále bych měl jeden velice naivní sen a to, aby se většina výrobců mobilních telefonů dokázala sjednotit a vyráběla by telefony se stejnými konektory, jak audio či datový, tak i nabíjecí. Protože mě opravdu nebaví mít s jiným telefonem, dokonce často i stejné značky, jiné kabely. Proč nemohu používat na tři telefony jednu nabíječku, či jeden datový kabel, protože v dnešní době ty staré mohu zahodit. Také by ale s těmito konektory souviselo další přání a to takové, abych mohl mít připojenou nabíječku, sluchátka a třeba i datový kabel najednou, což u Siemensu nějak pohodlně nešlo (spíše vůbec ne), protože měl pouhý jeden konektor na vše a záleželo na připojeném příslušenství, které spoje byly využívány. U nabíječky pro Siemens MT50 byly využívány asi jen 3, pokud jsem používal datový kabel, ten nejspíš využíval všechny, takže bych mohl jistým způsobem na jednu zástrčku drátky připojit i další příslušenství najednou, ale to není pohodlné. Například u Nokie 6030 mohu připojit sluchátka a nabíječku najednou, ale už nezapojím datový kabel a naopak, když zapojím datový kabel, nezapojím sluchátka ani nabíječku.

Mé přání stejných konektorů souvisí také s tím, že bychom si mohli, pokud nás jede někam víc lidí, popůjčovat nabíječku, pokud někdo zapomene. Protože je třeba problém v tom, že i když já mám Nokii (6030) a bratr má také Nokii (3109 Classic), nemůžeme použít jednu nabíječku (bez redukce), protože já mám větší konektor (asi 3,5 mm) a bratr menší (asi 2,0 mm) a to je to ta samá značka. Při tom většina dnešních telefonů má stejné napětí 3,7 V a jiný napájecí proud by vadit neměl, bude rozdíl v rychlosti nabití. Přece tužkové nabíjecí baterie se dají nabít pomalou nabíječkou (menší proud) za 17 hodin, nebo také rychlejší (větší proud) třeba za 30 minut a tolik to nevadí.

To je další problém, každá značka mobilu má jinou baterii (akumulátor), dokonce i jiný telefon stejné značky má jinou. Zde je sice trochu problém s odběrem telefonu, že ne každý telefon “žere” stejně, takže je rozdíl, a měl by asi být, v kapacitách baterií, ale zase bych si také přál, aby to bylo nějaké jednotnější, protože v dnešní záplavě různých modelů telefonů, si musíte řádně najít, která baterie by mi do telefonu šla a která ne. Každý výrobce si asi tímto odlišením konektorů, baterií a dalších příslušenství vydělává více peněz, protože s novým telefonem si musíte pořídit “vše” nové, ale asi si také snaží vytvářet vlastní originalitu a snaží se, aby si člověk spíše koupil telefon stejné značky, protože již nějaké to příslušenství má (nemusí všechno vyměnit) a je skoro líný vybrat si jiný telefon s jiným příslušenstvím.

Pravda je, že se poslední dobou čas od času objevují telefony jiných značek, které mají 3,5 mm jack na sluchátka nebo miniUSB konektor, ale je to jen za čas. Podle mého, kdyby mělo více značek stejné konektory, tak by uživatelé značky telefonů měnili častěji a častěji. Samozřejmě toto vše souvisí i s ovládáním a klávesnicí každého telefonu, protože si lidé také nechtějí zvykat na nové ovládání.

Rozhodl jsem se kvůli přehlednosti článek rozdělit na dva díly. Dále budu pokračovat ve funkcích mého vysněného telefonu. Pokračujte zde.

Rubrika: Mobilní koutek | 1 komentář »

ToCA Race Driver 2 - potěšila mě jako Need For Speed: Porsche Unleashed

Úterý 9. Září 2008

Nedávno jsem si všiml, že se dá koupit ToCA Race Driver 2 jako Nová eXtra Klasika (NXK) od CDProjekt.cz asi za 199 Kč, ovšem osobně jsem si všiml i některých obchodů, kde tato hra byla i za cenu 99 Kč. Chvilku jsem sice váhal, ale nakonec jsem si ji zamluvil a zakoupil.

Pravda je, že tato hra již není novinka, už ji nahradila ToCA Race Driver 3 a ještě poté Race Driver Grid, ale to jsem osobně věděl. Také jsem již tuto hru hrál, když byla čistou novinkou, ale jen u známého a popravdě řečeno, nějak mě v té době nezaujala, a tak jsem na ni nějak zapomněl. Avšak těď se vynořila šance ji mít za stovku.

Po nainstalování a nastavení jsem se pustil do kariéry, všude přítomná čeština v menu, nastavení, výběrech závodů a i ve videích jako titulky (dabing je původní) mě docela potěšila a zpříjemnila mi užívání této hry. Sice by mi původní angličtina nevadila, protože jsem již prošel dost a dost závodních her a jiných v jazyce původním, tudíž mi rutinní nastavení nedělá problém a i rozhovory ve hře bych možná zvládnul, ale asi bych nepochytil vše, protože přeci jen nemám angličtinu vrytou jako rodilý mluvčí, nebo někdo, kdo byl v anglickém prostředí třeba 5 let. Prostě a jednoduše jsem osobně rád, že jsem za takovou cenu koupil českou verzi.

Rozhovory ve videích jsou docela dobře zpracovány a to jak graficky, tak příběhově, také dokáží zpestřit tuto hru. Vy jako závodník v těchto rozhovorech vidíte vše z prvního pohledu, takže sebe nevidíte, máte zde ještě svého “trenéra” a po nějaké době se objeví i žena, která se stává vaší manažerkou a zajišťuje vám závody, tudíž i peníze, někdy domlouvá i závody, se kterými trenér nesouhlasí nebo se mu nezdají, ale je to kvůli penězům. Jde například o závody na oválech - něco jako Nascar nebo rally či rallycross atd. Když jsem tuto hru hrál úplně poprvé, tak mě například přítomnost rally ve hře těšila, ale nyní se přikláním k názorům, že je to tam trochu navíc. Sice to ozvláštňuje kariéru a ukazuje to, že ne vždy jezdíte kvalitní silniční závody, že sem tam musíte jezdit i to, co nechcete, ale nehodnotím to kladně. Nezdá se mi to ani nějak extra kvalitně zpracované, obzvláště to mohu říci o rallycrossu.

Prostě preferuji silniční závody a obzláště ty, co se jezdí s vozy, které jsou, nebo byly běžně k dostání normálním lidem, i když jsou zde vyjímky. Například se mi tolik nelíbí závody DTM, na druhou stranu se mi třeba docela líbí závody formulí, tedy ne těch F1, ale takových menších, nazvaných Formula Ford. Osobně také preferuji tratě, kde je více přírody než mantinelů, jsem zvyklý z NFS 5, že jsem se mohl kochat krajinou a mohl jsem si někdy dovolit “výlet” po trávě a ne náraz do mantinelu, nebo zastavení v kačírku. Prostě nemám rád stereotyp, ale zase nechci, aby mě ta změna stála konec závodu.

Po fyzikální stránce je dobré, že se auta chovají více realisticky, prakticky před každou zatáčkou je potřeba brzdit, silná auta s náhonem na zadní kola mají tendenci se přetáčet a když jsou ještě k tomu těžká, těžko se tento smyk vyrovnává, například Jaguar E-Type. Každé auto se chová jinak, každé je tudíž originál. Co si tak pamatuji NFS 7 nebo 8, tam se všechna auta chovala prakticky stejně.

Při startech se u většiny aut musí kontrolovat plyn, nesmí být při startu v červeném pásmu, jinak se kola budou stále protáčet a protivníci vám ujedou, musí se držet tak v polovičních otáčkách a při záběru teprve přidávat. Z fyzikálního hlediska se mi líbí také poškození vozů, které se také blíží realitě. Lehké otírání o mantinel či protivníka znamená lehce promáčklé plechy či škrábance, při těžších nárazech padají nárazníky, blatníky, praskají skla a objevují se i lehčí problémy pod karoserií - poškození motoru, brzd, převodovky atd. Při opravdu těžkých nárazech jak do zdi, tak do protivníků vám může upadnout, nejčastěji přední, kolo nebo se vám nějaká součást poškodí natolik, že už neuslyšíte motor a hra vám nabídne návrat do menu či restart závodu. Podlé mého je poškození a chování vozů velice dobře zvládnuté.

Ve hře se objevují různé vozy a tratě. Ze známých vozů to může být Ford GT, Ford Mustang 1968, Ford Mustang Cobra R, Aston Martin DB7 Vantage, Aston Martin DB5, Aston Martin DB9, Jaguar XKR, Jaguar E-Type Series II (1968), AC Cobra, Subaru Impreza WRX, Mitsubishi Lancer Evo VII, Mitsubishi 3000 GT, Nissan Skyline GT-R, speciály DTM od Mercedesu, Audi a Opelu a mnoho dalších.

Mě se osobně nejvíce líbí šampionát Vintage Classic, kde jezdí Jaguar E-Type, Aston DB5 a Ford Mustang 1968 a z tohoto šampionátu a vůbec z celé hry se mi nejvíce líbí trať Loch Rannoch, která má docela pěknou okolní scenérii a objevuje se v ní mnoho různých úseků a zatáček. Dále se mi líbí šampionát Convertible Tour, kde můžete jet Astonem DB7, Jaguarem XKR či AC Cobrou, zde je také trať Loch Rannoch, ale objevují se zde i tratě městské, které jsou prakticky po celé délce obehnané zdmi a mantinely, proto mohou být ze začátku trochu těžké, ale mě prostě nějak uchvátily. Další podobné městské tratě jsou i v šampionátu ‘68 Mustang Challenge (Ford Mustang 1968), Mustang Challenge 2000 (Ford Mustang Cobra R), nebo i ve Vintage Classic a dalších.

Postupem času zjistíte, že se zde tu a tam některé auto, ale spíše trať objeví vícekrát, takže je celkový seznam šampionátů trochu zkreslující o celkovém obsahu různých vozů a tratí. Třeba takový Ford Mustang 1968 je ve dvou šampionátech, Subaru Impreza WRX také, Aston Martin DB9 také. Taková trať Loch Rannoch je určitě ve čtyřech šampionátech, na více si nevzpomenu, dále Brand Hatch Indy se objevuje alespoň ve čtyřech šampionátech, nebo A1 Ring Short alespoň ve třech atd.

Tato hra má velice dobré zpracování příběhu ve videích, má vcelku dost různých šampionátů s různými tratěmi, dost odlišných aut, které můžete na těchto tratích protáhnout. Podle mého je kvalitně zpracovaný fyzický model vozu, jak poškození tak chování za různých podmínek. Hra má ale také nějaké nevýhody, některé šampionáty mi přijdou nudné a ne moc dobře zpracované (již zmiňované rally, rallycross, oválové závody jsou jen nudné - třeba taková hra Nascar Racing 4 mě docela bavila).

Vadí mi také omezení hry, nemůžete zde ve volné jízdě jakékoli auto projet na jakékoli trati, jste bohužel omezeni těmi šampionáty, takže nemohu vyjet Jaguarem E-Type na ovál a nemohu s Formulí Ford na trať Loch Rannoch, docela by mě tato možnost potěšila. Ale přesto mohu říci, že mě tato hra zaujala více než jiné podobné hry, dalo by se říci, že mě baví jako hra Need For Speed: Porsche Unleashed, ale ne úplně, protože NFS 5 je pro mě stále jednička. Přesto ale fanouškům závodění tuto hru doporučuji.

Odkaz na hru na: CDProjekt.cz

Mnohé informace a downloady: Blackhole Motorsports

Rubrika: Hry | 1 komentář »