Antiwarez

Tento web se věnuje zamyšlením nad Warezem (zda je opravdu výhoda mít stažené hry atd.), ale věnuje se také programům zdarma, internetu, možná autům.

Archiv: Září 9th, 2008

ToCA Race Driver 2 - potěšila mě jako Need For Speed: Porsche Unleashed

Úterý 9. Září 2008

Nedávno jsem si všiml, že se dá koupit ToCA Race Driver 2 jako Nová eXtra Klasika (NXK) od CDProjekt.cz asi za 199 Kč, ovšem osobně jsem si všiml i některých obchodů, kde tato hra byla i za cenu 99 Kč. Chvilku jsem sice váhal, ale nakonec jsem si ji zamluvil a zakoupil.

Pravda je, že tato hra již není novinka, už ji nahradila ToCA Race Driver 3 a ještě poté Race Driver Grid, ale to jsem osobně věděl. Také jsem již tuto hru hrál, když byla čistou novinkou, ale jen u známého a popravdě řečeno, nějak mě v té době nezaujala, a tak jsem na ni nějak zapomněl. Avšak těď se vynořila šance ji mít za stovku.

Po nainstalování a nastavení jsem se pustil do kariéry, všude přítomná čeština v menu, nastavení, výběrech závodů a i ve videích jako titulky (dabing je původní) mě docela potěšila a zpříjemnila mi užívání této hry. Sice by mi původní angličtina nevadila, protože jsem již prošel dost a dost závodních her a jiných v jazyce původním, tudíž mi rutinní nastavení nedělá problém a i rozhovory ve hře bych možná zvládnul, ale asi bych nepochytil vše, protože přeci jen nemám angličtinu vrytou jako rodilý mluvčí, nebo někdo, kdo byl v anglickém prostředí třeba 5 let. Prostě a jednoduše jsem osobně rád, že jsem za takovou cenu koupil českou verzi.

Rozhovory ve videích jsou docela dobře zpracovány a to jak graficky, tak příběhově, také dokáží zpestřit tuto hru. Vy jako závodník v těchto rozhovorech vidíte vše z prvního pohledu, takže sebe nevidíte, máte zde ještě svého “trenéra” a po nějaké době se objeví i žena, která se stává vaší manažerkou a zajišťuje vám závody, tudíž i peníze, někdy domlouvá i závody, se kterými trenér nesouhlasí nebo se mu nezdají, ale je to kvůli penězům. Jde například o závody na oválech - něco jako Nascar nebo rally či rallycross atd. Když jsem tuto hru hrál úplně poprvé, tak mě například přítomnost rally ve hře těšila, ale nyní se přikláním k názorům, že je to tam trochu navíc. Sice to ozvláštňuje kariéru a ukazuje to, že ne vždy jezdíte kvalitní silniční závody, že sem tam musíte jezdit i to, co nechcete, ale nehodnotím to kladně. Nezdá se mi to ani nějak extra kvalitně zpracované, obzvláště to mohu říci o rallycrossu.

Prostě preferuji silniční závody a obzláště ty, co se jezdí s vozy, které jsou, nebo byly běžně k dostání normálním lidem, i když jsou zde vyjímky. Například se mi tolik nelíbí závody DTM, na druhou stranu se mi třeba docela líbí závody formulí, tedy ne těch F1, ale takových menších, nazvaných Formula Ford. Osobně také preferuji tratě, kde je více přírody než mantinelů, jsem zvyklý z NFS 5, že jsem se mohl kochat krajinou a mohl jsem si někdy dovolit “výlet” po trávě a ne náraz do mantinelu, nebo zastavení v kačírku. Prostě nemám rád stereotyp, ale zase nechci, aby mě ta změna stála konec závodu.

Po fyzikální stránce je dobré, že se auta chovají více realisticky, prakticky před každou zatáčkou je potřeba brzdit, silná auta s náhonem na zadní kola mají tendenci se přetáčet a když jsou ještě k tomu těžká, těžko se tento smyk vyrovnává, například Jaguar E-Type. Každé auto se chová jinak, každé je tudíž originál. Co si tak pamatuji NFS 7 nebo 8, tam se všechna auta chovala prakticky stejně.

Při startech se u většiny aut musí kontrolovat plyn, nesmí být při startu v červeném pásmu, jinak se kola budou stále protáčet a protivníci vám ujedou, musí se držet tak v polovičních otáčkách a při záběru teprve přidávat. Z fyzikálního hlediska se mi líbí také poškození vozů, které se také blíží realitě. Lehké otírání o mantinel či protivníka znamená lehce promáčklé plechy či škrábance, při těžších nárazech padají nárazníky, blatníky, praskají skla a objevují se i lehčí problémy pod karoserií - poškození motoru, brzd, převodovky atd. Při opravdu těžkých nárazech jak do zdi, tak do protivníků vám může upadnout, nejčastěji přední, kolo nebo se vám nějaká součást poškodí natolik, že už neuslyšíte motor a hra vám nabídne návrat do menu či restart závodu. Podlé mého je poškození a chování vozů velice dobře zvládnuté.

Ve hře se objevují různé vozy a tratě. Ze známých vozů to může být Ford GT, Ford Mustang 1968, Ford Mustang Cobra R, Aston Martin DB7 Vantage, Aston Martin DB5, Aston Martin DB9, Jaguar XKR, Jaguar E-Type Series II (1968), AC Cobra, Subaru Impreza WRX, Mitsubishi Lancer Evo VII, Mitsubishi 3000 GT, Nissan Skyline GT-R, speciály DTM od Mercedesu, Audi a Opelu a mnoho dalších.

Mě se osobně nejvíce líbí šampionát Vintage Classic, kde jezdí Jaguar E-Type, Aston DB5 a Ford Mustang 1968 a z tohoto šampionátu a vůbec z celé hry se mi nejvíce líbí trať Loch Rannoch, která má docela pěknou okolní scenérii a objevuje se v ní mnoho různých úseků a zatáček. Dále se mi líbí šampionát Convertible Tour, kde můžete jet Astonem DB7, Jaguarem XKR či AC Cobrou, zde je také trať Loch Rannoch, ale objevují se zde i tratě městské, které jsou prakticky po celé délce obehnané zdmi a mantinely, proto mohou být ze začátku trochu těžké, ale mě prostě nějak uchvátily. Další podobné městské tratě jsou i v šampionátu ‘68 Mustang Challenge (Ford Mustang 1968), Mustang Challenge 2000 (Ford Mustang Cobra R), nebo i ve Vintage Classic a dalších.

Postupem času zjistíte, že se zde tu a tam některé auto, ale spíše trať objeví vícekrát, takže je celkový seznam šampionátů trochu zkreslující o celkovém obsahu různých vozů a tratí. Třeba takový Ford Mustang 1968 je ve dvou šampionátech, Subaru Impreza WRX také, Aston Martin DB9 také. Taková trať Loch Rannoch je určitě ve čtyřech šampionátech, na více si nevzpomenu, dále Brand Hatch Indy se objevuje alespoň ve čtyřech šampionátech, nebo A1 Ring Short alespoň ve třech atd.

Tato hra má velice dobré zpracování příběhu ve videích, má vcelku dost různých šampionátů s různými tratěmi, dost odlišných aut, které můžete na těchto tratích protáhnout. Podle mého je kvalitně zpracovaný fyzický model vozu, jak poškození tak chování za různých podmínek. Hra má ale také nějaké nevýhody, některé šampionáty mi přijdou nudné a ne moc dobře zpracované (již zmiňované rally, rallycross, oválové závody jsou jen nudné - třeba taková hra Nascar Racing 4 mě docela bavila).

Vadí mi také omezení hry, nemůžete zde ve volné jízdě jakékoli auto projet na jakékoli trati, jste bohužel omezeni těmi šampionáty, takže nemohu vyjet Jaguarem E-Type na ovál a nemohu s Formulí Ford na trať Loch Rannoch, docela by mě tato možnost potěšila. Ale přesto mohu říci, že mě tato hra zaujala více než jiné podobné hry, dalo by se říci, že mě baví jako hra Need For Speed: Porsche Unleashed, ale ne úplně, protože NFS 5 je pro mě stále jednička. Přesto ale fanouškům závodění tuto hru doporučuji.

Odkaz na hru na: CDProjekt.cz

Mnohé informace a downloady: Blackhole Motorsports

Rubrika: Hry | 1 komentář »