Antiwarez

Tento web se věnuje zamyšlením nad Warezem (zda je opravdu výhoda mít stažené hry atd.), ale věnuje se také programům zdarma, internetu, možná autům.

1978 Porsche 911 Turbo 3,3

Sobota 16. Červen 2007

Rozhodl jsem se, že na svém webu zveřejním nějaké informace o vozidle, které je vlastně mým autem snů. Jedná se o vůz značky Porsche, o které jsem se zmiňoval již v jednom článku věnovaném knize Porsche. Je to vůz Porsche 911 Turbo s objemem válců 3,3l vyrobený v roce 1978, bohužel si tento rok nemohu pamatovat z důvodu mého věku, v té době mi bylo asi “-11let”.

O tomto Porsche jsem se poprvé dozvěděl ze hry “Need For Speed: Porsche Unleashed” (ve zkratce NFS:PU, známá také jako “Need For Speed: Porsche 2000″). V této hře, když jsem se poprvé dostal k tomuto vozu a jel jsem s ním, tak se mi moc nelíbilo, bylo velice přetáčivé a složité na ovládání, tak jsem s ním moc nejezdil, ale postupem času jsem zjišťoval, že jde spíše o velice zábavné auto. Díky jeho přetáčivosti jste si mohli projiždět zatáčky velice efektním stylem. Tento vůz měl také velice vysoký výkon a dobrou akceleraci, navíc po nákupu lepších součástek se ten výkon zvětšil a auto bylo při rozjezdu skoro až brutální, navíc má pouze čtyřstupňovou převodovku, což vám zjednoduší ovládání při použití manuální převodovky.

Ale aby to nevypadalo, že zde pouze popisuji 7 let starou hru (která je ovšem velice dobrá, pro mě i v dnešní době), tak sem přidám fakta z reality. Tomuto vozu předcházel prakticky totožný vůz, avšak pouze s menším objemem válců a to 3,0l, menším výkonem, pomalejší akcelerací a nižší maximální rychlostí (ale takový rozdíl to zase nebyl). Ale úplný původ tohoto vozu pramení z vozu Porsche 911 Carrera RS 3,0 z roku 1974, což bylo závodně laděné auto, z této Carrery byl pro Turbo použit podvozek.

Porsche 911 Turbo 3,3 mělo také na svou dobu velice luxusní výbavu. Okna měla kouřové zabarvení, vůz měl vyhřívané přední a zadní okno, měl elektricky stahovatelná boční okénka, také měl zadní stěrač a ostřikovače předních světel. Sedadla byla potažena kůží, vůz obsahoval stereo rádio s magnetofonem a obsažena byla i klimatizace.

Jedním turbem přeplňovaný motor 3,3l vydával výkon 220 kW (asi 300 koní), maximální rychlost se udává 260 km/h, ale myslím si, že dokáže uhánět i rychleji. Tento vůz potřeboval nějak usměrnit, tak byl opatřen velikým křídlem na krytu motoru (vzadu, přezdívka “velrybí ocas”). Pneumatiky mají rozměry: přední - 185/70 VR a zadní - 215/60 VR 15. Blatníky vozu jsou velice široké, dost přesahují do stran vedle vozu a jsou také dobrým poznávacím znakem tohoto vozu.

“Budíky” tohoto vozu jsou provedeny jaksi závodně, mají obyčejná skla bez antireflexní vrstvy, kterou měly i levnější vozy v té době, a proto na ně nemusí být vidět, když se v nich odrazí světlo. Ale důležité budíky, jako je otáčkoměr a tlak turba, byly dobře umístěny, aby na ně řidič viděl. Palubní deska je také velice jednoduchá.

Tomuto vozu stačily pouhé čtyři stupně převodovky a po 2500 otáčkách se začalo otáčet turbodmychadlo, vůz slušně zrychloval i při zařazeném 4. stupni a při vysokých otáčkách jste mohli mít pocit, že jedete v závodním voze (to ovšem nemusel být jen pocit).

Můj sen je tento vůz vidět na vlastní oči, to je můj základní sen, avšak kdyby se objevila možnost si do tohoto vozu sednout, nebo dokonce se svést jako pasažér, nebo tento vůz dokonce řídit (což by mohlo být pro některé i nebezpečné), tak bych byl neuvěřitelně šťastný. Avšak nelpím pouze na tomto vozu, byl bych rád i za vizuální kontakty i jiné kontakty s jinými zajímavými vozy této značky, ale spíše s těmi, které jsem ještě neměl možnost vidět jet po městě (příklady těch, co jsem viděl: Porsche 911 Carrera typ 996, Porsche 911 Carrera typ 993, Porsche Boxster, Porsche Cayenne, ale i tyto bych si rád osobně chtěl prohlédnout).

Když ale přemýšlím o tom, že bych nějaké Porsche dokonce i vlastnil, tak si říkám, že bych ho asi na našich českých silnicích moc dobře nemohl využít, spíše by se dalo využít na dálnicích nebo na silničních okruzích, na obyčejných silnicích s dírami ve vozovce bych mohl z toho vozu a i ze sebe vytřást duši. A navíc kdybych nějaké Porsche vlastnil, tak bych o něm už nemohl snít a musel bych si sen vymyslet nový a nemluvím o tom, že bych to Porsche ani neuživil.

Tento příspěvek byl poslán: Sobota, 16. 6. 2007 v 23.22 a je uložen pod Auto-moto. Reakce na tento příspěvek můžete sledovat prostřednictvím RSS 2.0 kanálu. Můžete napsat komentář, nebo sem poslat zpětný odkaz ze své vlastní stránky.

2 komentáře/ů o “1978 Porsche 911 Turbo 3,3”

  1. Mademan říká:

    Zdar. Hraješ jeste NFS : Porsche Unleashed?

    394-252-069 - je moje icq

    taky pořádám turnaj - http://www.racetolive.com/index.php?page=champ&ch_id=54

    Je tam vše pořtebné i pro xp/2000 kompatibilitu…

  2. admin říká:

    Děkuji moc za nabídku, ale poslední dobou se již k této perfektní závodní hře už moc nedostávám.

Napište komentář