Antiwarez

Tento web se věnuje zamyšlením nad Warezem (zda je opravdu výhoda mít stažené hry atd.), ale věnuje se také programům zdarma, internetu, možná autům.

Ferrari 288 GTO - pro mě nejlepší Ferrari

Pondělí 24. Září 2007

Dnes bych se chtěl zmínit o automobilu od jedné velice známé italské značky. Ta značka je Ferrari a konkrétní model se jmenuje 288 GTO. Ne, že bych byl nějaký maniak do Ferrari, ale když prostě Ferrari vidím, tak ve mě ten pohled na tyto vozy také něco probouzí, probouzí ve mě kluka, který si moc přeje, aby si mohl mohl nějaké Ferrari prohlédnout z blízka, nebo aby se v něm mohl svést, nebo ba dokonce nějaké Ferrari řídit (to by ovšem nemuselo dopadnout dobře). Proč právě jsem si vybral toto Ferrari, vybral jsem si ho asi proto, že na mě nejvíce zapůsobilo ze všech těch možných modelů, ne že by se mi jich nelíbilo více, ale tento model mě nějak upoutal.

Ferrari 288 GTO vypadá zepředu velice dravě a nekompromisně, myslím si, že tuto nekompromisnost dodává vozu velice ostrá hrana mezi kapotou a přední maskou a také ostrý ohyb zpět mezi maskou a navazujícím předním nárazníkem. Také mám dojem, že vyklápěcí hlavní světla dodávají vozu sportovnost a také trochu elegantnost. Velice mě ale upoutala i světla na masce, která jsou nekrytá a jsou uskupena v dvojicích, na každé straně jedna dvojice. V předním nárazníku jsou dva otvory, nejspíše nasávací otvory.

Ferrari 288 GTO je kupé, ani bych u sportovního vozu neočekával nic jiného. Po stranách ve dveřích jsou prohlubně, které se postupně zvětšují a vzadu na karoserii přechází v otvory, které slouží k chlazení motoru, ale jen pomocně, primárně je motor chlazen kapalinou. Střecha vozu je velice krátká, protože je motor uložen uprostřed vozu a jelikož je motor překryt kapotou, tento vůz nemá moc velké zadní okno, je plošně velice malé a je velice skosené (kdo by se u tohoto vozu díval za sebe). Přesto ale ze střechy po stranách přechází dvě svislé lišty až k zadnímu malému decentnímu spoileru (jestli se tomu tak dá říci), takže při pohledu ze strany to navokuje dojem, že má toto Ferrari vzadu běžné velkoplošné okno sahající až k zádi. Na zádi se můžeme všimnout již zmíněného decentního křídla, které zároveň utváří jakýsi kšilt, který překrývá zadní světla.

Co říci k motorové a pohonné výbavě? Asi to, že srdce vozu je umístěno uprostřed, je to vidlicový osmiválec (pouhý osmiválec, to je možná také důvod, proč někteří nemusí mít toto Ferrari rádi, někdo může mít názor, že když to nemá dvanáctiválec, tak to není Ferrari, to je podle mě “blbost”) přeplňovaný dvěma turby (to je opět ta samá písnička, když to není “atmosféra”, tak to ……..) s objemem válců 2855 ccm (kubických centimetrů), čtyřmi ventily na válec a chlazený kapalinou, výkon činí něco kolem 400 koní (asi 298 kW) při 7000 otáčkách za minutu, nejvyšší točivý moment ovšem leží trochu někde jinde a to v 3800 otáčkách a činí asi 498 Nm. Maximální rychlost by se měla s jistotou zastavit na hodnotě 305 km/h (nevím, jestli jede rychleji, zatím jsem neměl možnost otestovat). Na sto kilometrů za hodinu byste se měli dostat za 5 vteřin. Převodovka je pětistupňová manuální, pohon je přes ní veden na zadní kola.

Tyto skvosty se vyráběly v letech 1984 - 1985 a vyrobilo se jich pouhých 273 kusů (možná 277, našel jsem dva údaje). Ještě bych se na závěr zmínil o interiéru Ferrari 288 GTO, interiér je dle mého velice jednoduše uspořádán, avšak přehledně, ne jako v dnešní době - natlačit tam, co se do toho vejde - ale velice přehledné uspořádání ukazatelů a jiných “budíků” či ovladačů, volant a sedačky v kůži, sedačky závodně stavěné a řadicí páka má otevřenou kulisu. Opravdu se mi toto Ferrai velice líbí a velice bych ho chtěl jako i jiné supersporty alespoň vidět z blízka, ne-li něco víc.

Zde bych si opět dovolil pár obrázků, některé obrázky budou uloženy přímo na webu, na některé se pouze odkážu, protože některé hezké obrázky mají vodotisk.

Ferrari 288 GTO

Ferrari 288 GTO

Ferrari 288 GTO

Ferrari 288 GTO Interiér Ferrari 288 GTO Motor

Ferrari 288 GTO Interiér

A zde nějaké ty odkazy na další skvělé obrázky:
ultimatecarpage.com (zepředu)
ultimatecarpage.com (zepředu)
ultimatecarpage.com (zezadu)
ultimatecarpage.com (zezadu)
ultimatecarpage.com (z boku)
ultimatecarpage.com (zezadu)
ultimatecarpage.com (zespoda)
ultimatecarpage.com (interiér)
ultimatecarpage.com (interiér)
ultimatecarpage.com (motor)
ultimatecarpage.com (motor)
ultimatecarpage.com (motor)

Tento příspěvek byl poslán: Pondělí, 24. 9. 2007 v 22.06 a je uložen pod Auto-moto. Reakce na tento příspěvek můžete sledovat prostřednictvím RSS 2.0 kanálu. Můžete napsat komentář, nebo sem poslat zpětný odkaz ze své vlastní stránky.

Napište komentář